Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sv: Permittering i Visma Lønn

av Anonymous

Hei!

I fraværsregistrering kan en velge 35-Permittering og i ansattkortet 6-Permittert uten lønn.

På A07 er teksten permittert. Da må vi vel uansett legge inn første dag som permittert, og ikke første dag uten lønn uansett hvor vi legger inn? Selv om det ikke virker riktig når teksten er Permittert uten lønn? Det er ingen kode for dagene da arbeidsgiver betaler lønn under permittering? Og ingen kode for varslingsdager?

 

For meg virker det greiest å overstyre på ansattkortet - flik 5 Arabeidsforhold 2 arbeidsstatus når ikke 100% permittering.

3 SVAR 3

av Renate Martensson

Hei,

 

Det er første dag man blir permittert som skal innrapporteres, det vil si første dag i lønnspliktperioden for arbeidsgiver. Altså må man velge denne datoen som første dag i Fraværsregistreringen eller "Perm. fra dato" på ansattkortet.

 

Det er ingen egen kode for dagene da arbeidsgiver betaler lønn under permittering eller for varslingsdager.

 

Overstyring på Arbeidsforholdfanen / Arbeidsstatus er en grei måte når de ansatte ikke er 100% permittert😊

 

Det ligger også et ønske om permittert med lønn her på Community, som du kan stemme på, hvis det er noe du også ønsker deg😊 https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-Lonn/Arbeidsstatus-permittert-permittert-uten-lonn/idi-...

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Rune Mathisen
CONTRIBUTOR ***

av Rune Mathisen

Hei. Når man benytter fraværskode 35 i fraværsregistreringen, kan ikke til-dato være blank. Hva gjør man da hvis det er en permittering på ubestemt tid?

 

Man bør vel konsekvent bruke fraværsregistreringen til å legge inn permisjoner når man først har huk'et av for "hent permisjonsopplysninger fra fraværsregistrering"?  

 

av Renate Martensson

Hei,

 

Til dato på permisjoner / permitteringer kan forlenges eller reduseres uten at det blir feil i a-meldingen. Det er Fra dato som ikke må endres på.

 

Hvis haken for "Hent permisjonsopplysninger fra fraværsregistreringen" er på, MÅ man registrere permisjoner / permitteringer i fraværsregistreringen for at de skal innrapporteres i a-meldingen.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"