Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Tilbakeføring av refusjon sykepenger

av Anonymous

Måtte gjøre en korrigering av allerde registrert refusjon av sykepenger, dvs. legge inn beløpet med + som fortegn. Dette førte til feil i A-meldingen.

Feilmelding : Inntekt inneholder feil kombinasjon av opplysninger.

Når jeg så sjekker avstemmings skjemaet i Altinn A-06, så ser jeg at det virker som om dette beløpet er blitt innberettet som om den ansatte skulle ha fått utbetalt beløpet.

Jeg brukte lønnsart for refusjon av sykepenger når jeg registrerte. Vedkommende jeg registrerte det på er nå er i perimisjon. Mulig det har noe med saken å gjøre?

Noen som har en løsning på dette problemet?

3 SVAR 3

av Gunnar Glendrange

Du bør nok kontakte support for å få vurdert saken din helhetlig.

Refusjon av sykepenger vedr AGA skal ikke registreres før du faktisk har fått pengene refundert. Avsetninger i regnskap er noe annet. Du må også gjøre korreksjonen på en korrekt lønnsart, uten A-meldingsnr, den samme lønnsarten som du først brukte. Virker som du har brukt en annen.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Feilregistreringen var i 2014 (avsetting) og jeg har gjort det på en vanlig lønnskjøring for resten av de ansatte for oktober.

av Gunnar Glendrange

Du har rapportert inn for samme periode som feilregistreringen? Det må til.

I versjon 9.50 får man ikke sendt inn kun refusjon sykepenger, så evt. må du erstatte / nullstille tidligere innsendinger og sende alt på nytt.

Lykke til!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"