Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

UTENLANDSKE SJØFOLK FÅR IKKE INNBERETTA "DAGER OMBORD" OG "DØGN SMÅUTGIFTER"

av Anonymous

Utenlandske sjøfolk med trekktabell 0100, 0101, 0200, 0201 skal ikke ha sjømannsfradrag i tillegg – er i beregna i tabellen. Derfor kan de ikke avkrysses som sjøfolk i ansattliste.

Ser nå at da blir hverken «Dager om bord» eller «Døgn småutgifter» innberetta hverken i 2015 eller i 2016. (Døgn småutgifter skal ikke innberettes i 2016 – problem med det se egen sak).

 Trodde alt ordna seg når jeg la inn skatteregel «saerskiltFradragForSjoefolk» på hver eneste inntektslinje. (problem med det se egen sak)

 Hvordan får jeg innberetta «Dager om bord» og «Døgn småutgifter» for 2015? HASTER VELDIG

Hvordan får jeg innberetta «Dager om bord» for 2016?

 

NB! Kan IKKE sett kryss for sjømann for hver lønning og ta det bort for hver A-melding! Det er dømt til å gå i surr.

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Svar for 2016: Ja, vi må ha kryss for sjømann når vi sender A-melding , MEN FOR ALL DEL IKKE ha det når vi kjører lønn. VELDIG lett for å gå i surr i travle tider. Visma har i antyda at dette blir retta en gang.

Svar for 2015: Har fått en link og noe som skal åpnes. Så pass teknisk at vår dataekspert skal gjøre dt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Lurer på noe av det samme, så har du fått svar?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"