Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Yrkeskode må være utfylt

av Anonymous

Når jeg kjører første lønnskjøring etter oppdatering av Visma Lønn får jeg opp feilmelding "Yrkeskode må være utfylt" når jeg kjører lønnsberegningen. Jeg har lagt inn yrkeskode på alle aktive ansatte, men får fortsatt feilmelding.

Noen som har vært borti dette, og vet hva jeg kan gjøre?

Mvh

Karin Bergan

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Jeg hadde oppdatert til Visma Lønn versjon 9.0 før jeg registrerte lønnskjøringen. Men jeg hadde overført faste transaksjoner før jeg la inn yrkeskode på de ansatte.

Det jeg gjorde var å ta frem kolonnen yrkeskode i lønnsregistreringen før jeg godkjente, la inn yrkeskodene, og da forsvant feilmeldingen.

🙂 Karin

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Som det skrives her så får man godkjent lønnen allikevel. Hvis man skal sende denne lønnskjøringen som test a-melding så kan man legge til yrkeskoden på transaksjonene i Godkjent lønn. Det samme gjelder a-meldingsnr hvis det skulle mangle på transaksjonene.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Denne meldingen kommer da lønnskjøringen trolig var opprettet før oppgradering til versjon 9.0. Den vil som dere sier ikke komme igjen. Det er ikke nødvendig å slette de transaksjonene som ligger. Man får godkjent lønnen:)

mvh

Helen

Sigvor Napsøy
CONTRIBUTOR *

av Sigvor Napsøy

Hei!

Eg fekk samme problem. 

Noter ned dei ansatte det gjeld, slett, alle transaksjonar, legg inn igjen alle transaksjonane og prøv å lønnsberekna på nytt.

 

Mvh.

Sigvor Napsøy

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"