Mine områder
Hjelp
Grete Aleksandersen
CONTRIBUTOR **

a-melding

av Grete Aleksandersen

Hei

Jeg har en ansatt som sluttet i 2010 og som ved rapportering av a-meldingen for mars måned fremkom på a-meldingen som ikke avsluttet. Nå har jeg prøvd mange måter å få satt status "Sluttet" på denne personen, men får stadig følgende feilmelding på A03-meldingen.Feilmeldingen jeg får er:

<id>MAGNET_EDAG-108</id><navn>Opplysninger om arbeidsforhold mangler.</navn>

<alvorlighetsgrad>oeyeblikkelig</alvorlighetsgrad>

<detaljer>Alle arbeidsforhold må rapporteres hver måned til og med kalendermåneden inntektsmottaker slutter og sluttdato er rapportert.</detaljer>

Når jeg henter frem avstemmingsskjema nr. 06 står denne personen fremdeles som ansatt.

 Er det noen som kan hjelpe meg med dette? 

5 SVAR 5
Jane Støen
CONTRIBUTOR **

av Jane Støen

Hei, jeg forsøker å generere a melding og får en feilmelding som sier 114. Arbeidsforhold må angis

Personen sluttet i 2015 og jeg har sendt inn a-melding hver måned siden og har aldri fått denne feilmeldingen.

Kan noen hjelpe?

av Gunnar Glendrange

God nyhet!

Fra og med versjon 11.10 (årsoppgjør 2016) blir alle ansatte det angis sluttdato på meldt ut via A-melding, også om det er mer enn 6 måneder siden!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg legger inn linken her slik at det blir lettere å finne  Arbeidsforhold versjon 11

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Grete,

 

Se vedlagt brukertips om arbeidsforholdfanen. Se spesielt på avsnittet om Avsluttet arbeidsforhold, ferdig innrapportert.

https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Altinn/Arbeidsforhold-versjon-11/#Avsluttet arbeidsforhold, ferdig innrapportert

 

Mvh

 

Renate / Support Lønn & HR

Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Det mangler en del detaljer for å kunne si noe konkret om hva som er årsaken til at personen ikke blir meldt som sluttet.

Men generelt vil det kunne oppstå slike feil dersom en ansatt blir satt med sluttdato mer enn 6 måneder tilbake i tid. VL tar bare med seg arbeidsforhold som er aktive eller ble avsluttet inntil  6 måneder tilbake i tid.

Dersom du ser på rapporten "Kontrollrapporter a-melding/A-melding rapportering (A02)" så får du se hva som blir rapportert (gjør gjerne utvalg på den aktuelle ansatte), og om den asatte er med i rapporten og rapporteres som sluttet.

Rapporten "Kontrollrapporter a-melding/A-melding, ansatte og arbeidsforhold som ikke blir rapportert" vil også positivt bekrefte om arbeidsforholdet blir utelatt i meldingen som du forsøker å sende inn.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"