Mine områder
Hjelp
Jan Hægeland
CONTRIBUTOR **

Konvertering fra Finale til Periode og År først i desember?

av Jan Hægeland

Ved henvendelse på chat er det opplyst at det først vil være mulig å få konvertert data fra Finale Årsoppgjør til Periode og År for 2022 i begynnelsen av desember 2023.

Dette vil skape store utfordringer mht tid, når det i år skal konverteres store mengder data. Dette arbeidet skulle man absolutt hatt mulighet til å få gjort i løpet av høsten. Er det pga tekniske utfordringer i forhold til opplysninger fra Skatteetaten at det ikke kan ferdigstilles en versjon tidligere?

6 SVAR 6
AndersTetlie
VISMA

av AndersTetlie

Konvertering fra Finale og Total er klart og har vært det noen uker allerede 🙂 Men dersom noen fulgte denne tråden så er også den oppdatert så man kan starte forberedelsene til neste sesong 🙂

AndersTetlie
VISMA

av AndersTetlie

Hei Kari 😊

 

Ja det skal vi absolutt komme med, men først må vi lande det internt. Vi har god oversikt over ønsker som er kommet igjennom året, samt hva vi mangler mot Finale og Total så det handler "bare" om å finne en fornuftig prioriterings rekkefølge og jobbe seg igjennom listen så langt man kommer (så håper vi at skatteetaten har lite/ingen endringer på ny skattemelding til neste årsoppgjør). Det er dessverre vanskelig å gjøre alt, så noen blir nok veldig fornøyd, mens andre kanskje ikke får det ønsket seg. Vi fortsetter å ha fokus på årsoppgjør delen av systemet så brukerne kan gjøre flere årsoppgjør, samt gjøre de raskere enn tidligere og økt fleksibilitet f.eks på årsregnskap. Vi vil også komme med noen forbedringer på periode delen av systemet også 😊

 

I fjor traff vi veldig bra på roadmapet, og leverte alt vi skulle selv om noe kom litt senere enn antatt. Vi ønsker derfor å bruke litt tid på å lage et godt roadmap som dere kan ha tillit til, fremover å slenge sammen noe som vi ikke klarer å levere på. Håper dere har forståelse for det.  

KariKB
CONTRIBUTOR **

av KariKB

Hei Anders

 

Kommer dere med em oversikt av hva vi kan forvente av oppgraderinger av både Periodebiten og År  også ? 🙂

 

Mvh Kari

Godkjent løsning
AndersTetlie
VISMA

av AndersTetlie

Hei Jan,

 

Vi håper å være klare i god tid før desember når det gjelder konverteringsfunksjonalitet fra Finale og Total. Vi jobber med det i disse dager da mange ønsker å bruke høsten på å forberede seg. Vi slapp konverteringsfunksjonaltiet i oktober i fjor og vi ønsker ikke å være noe dårligere i år. Jeg kan oppdatere denne tråden når jeg vet noe mer, og trolig vil vi sende ut epost til brukerne våre også 🙂

Ole Jørgen Ose
CONTRIBUTOR **

av Ole Jørgen Ose

Forslag: Send epost til brukere om når konvertering frå Finale for AS er klar. Mvh ØB Regnskap AS Ole J Ose

 

av Knut Lofsberg

Vi oppdaterer denne artikkelen og kommer vi med egen Walk Me og shout out i programmet når dette er klart. I løpet av første halvdel av oktober

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"