Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sende tilbake reiseregning uten å starte ny godkjenningsflyt

av Anonymous

Hei,

Vi har lagt inn godkjenningsflyt på reiseregninger slik at de går fra ansatt til avdelingsleder, deretter daglig leder, og til slutt oss på lønnskontor.

Noen ganger er det slik at avdelingsleder og daglig leder har godkjent reiseregning. Men vi på lønnskontor ser at vi må ha utfyllende opplysninger, kvitteringen er ikke god nok, eller av andre årsaker må vi sende reiseregning i retur til den ansatte. Er det mulig å få gjort det uten å starte opp igjen hele godkjenningsflyten via ledere? 

Det er noe som heter "be om gjennomgang" men det virker som man kun kan sende til personer som har en approval-rolle der? Ser også at man kan sende e-post via visma.net. Men da vil reiseregninge fortsatt ligge hos oss og det ønsker vi ikke. Vi vil at den skal ligge hos den ansatte.

Er det noen annen måte å få til dette?

 

Mvh Oddny Vereide

 

2 SVAR 2

av Odd-Wiking Rahlff

OK, så vi har dette eksemplet altså:

 

1) Amir Ansatt  har skrevet en reiseregning på 5.900 for "Prosjektmøte London" 

2) Markus Mellomleder godkjenner den

3) Synnøve Sjef godkjenner den

4) Linda Lønnskontor ser at noe er manglende utfylt og kan ikke godkjenne før dette er rettet!

 

Kunne du gitt noen eksempler på hvilke tilleggsopplysninger som Amir trygt kunne endre på reiseregningen uten at det berører godkjenningen som Markus og Synnøve allerede har gjort?

 

Jeg vil anta at dette ville måtte innebære at totalbeløpet og spesifikasjonen ville måtte "låses", slik at ikke nye utgiftsposter kan legges til, eller hva?

Odd-Wiking Rahlff

Dersom Linda avviser reiseregningen med en kommentar til Amir om hva som mangler, er Approval faktisk ganske smart:

 

Etter at Amir har lagt til manglende informasjon og sendt den igjen, sjekker Approval om endringene gir grunn til å be om ny godkjenning fra Markus og Synnøve. Hvis ikke, hopper den over dette og Linda får den rettede versjonen direkte til sin godkjenning.

Odd-Wiking Rahlff
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"