Mine områder
Hjelp
Jaspreet Sidhu1
CONTRIBUTOR ***

Flere feil i absence

av Jaspreet Sidhu1

Nå har jeg brukt Absence et par dager og meldt flere feil som må rettes for at systemtet kan tas i bruk. Det er veldig frustrende når det slippes halvferdig systemt uten å teste ordentlig på forhånd.

17 SVAR 17

av Gunnar Glendrange

Kun ukenr som visuelt vises feil, alt blir riktig

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

La merke til at kalenderen i Absence er feil. Skulle legge inn ferie i uke 25, men stemte ikke med datoene ferien skulle være. Er dette noe som er overført fra Visma Lønn, eller er det dere som har bommet på hvilke datoer uke 1 er i? Uke 1 er 4.-10. januar, og ikke 28.12.15-03.01.16.

av Gunnar Glendrange

Så bra. Strengt tatt er det ikke som kan garantere fremtiden, du får HYLE UT om du skulle oppleve problemer igjen!

Jaspreet Sidhu1
CONTRIBUTOR ***

av Jaspreet Sidhu1

ja, fikk løst saken om Absense/fravær i går. Samtidig ble jeg opplyst om at løsningen var midlertidig og feilen kan dukke opp på nytt siden utvikling ikke har klart å finne kilden til feilen.

av Gunnar Glendrange

Takk for tilbakemeldingen.

Sett på saken din nå, er noen "etterdønninger" fra problemene i februar-mars.

Ser ut som du fikk løst problemene dine med Absence/fravær i går, ikke sant?

Så da har du 1 avdeling som ikke vises i Expense ... rare greier.

Ikke bra. Skal ikke ta så lang tid å finne ut av / løse problemer.  

Håper jeg kan komme med gode nyheter snart!

Jaspreet Sidhu1
CONTRIBUTOR ***

av Jaspreet Sidhu1

Probleme i absense: fravær registrering ikke samsvarer med absense.

Problem i expense: avdeling fra VL blir ikke synkronisert med expense.

Du kan ta en prat med Reverta Al-Safar

Support Consultant - Visma Kompetansesenter Lønn & HR /eller

Wenche / ØB Support



 

 

 

 

av Gunnar Glendrange

Jeg kjenner ikke saken din Jaspreet, har du et saksnr?  Hvem har du meldt saken til?   Får du ikke tilbakemelding fra dem, så er det beklagelig.  Kan du si kort hva problemet er?

Absence har fungert veldig bra i lang tid, så vi skal nok finne ut av hva du evt har problemer med og.

Jaspreet Sidhu1
CONTRIBUTOR ***

av Jaspreet Sidhu1

Fortsatt feil i systemet. Saken min ligger hos visma utvikling, visma support og hos vår forhandler uten at noen av dem kommet med løsning. Jeg ble lovet en løsnig rundt påsken. Meget skuffet over at det finnes svakheter i systemt etter så manger måneder. Nå leser jeg at Visma kommer med fraværsregistrering på app. Etter min vurdering burde de få absense feilfri før de utvikller nye løsninger.

av Gunnar Glendrange

Supert, bare send mail om dere ikke finner ut av det!   Synd du ikke fikk vært med på webinaret.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det skal jeg gjøre Gunnar, imorgen satser jeg på at forhandler og jeg finne ut av de forskjellige innstillingene - hvis ikke sender jeg deg en mail.

Ang webinaret så skal jeg sjekke det neste gang, sist fikk jeg ikke logget meg inn (usikker på hvorfor).

av Gunnar Glendrange

Vi er den første til å innrømme og beklage at Visma.net (Absence) integrasjonen ikke hadde tilfredsstillende kvalitet ved lansering av Visma Lønn 10.0.  Nå ser heldigvis status ut til å være bra.

Opplever du fremdeles problemer kan du kontakte din forhandler eller Visma support. Om du føler det ikke "har ført frem", kan du gjerne sende meg en mail (gunnar.glendrange@visma.com) hvor du kort refererer til status/evt saksnr.   

Informasjon og status er lagt ut flere ganger, bl.a her  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg  henger meg på frustrasjonen til andre her inne i forumet. Dårlig dokumentasjon, alt for lite kunnskap hos forhandlere også.

Visma burde ta litt mer selvkritikk og vente med lansering av nye produkter!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Vi benytter i dag en annen portal for oppfølging av ferie og fravær (HRessurs), men vurderer skifte til Visma.net Absence.

Er det nå mulig å ha oppfølging av sykefravær og få varsel og ferdige utfylte dokumenter som skal fylles ut til ulike tider og få info om krav til alle møter som skal avholdes?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Systemet fungerer nå hos meg, men det er ganske halvferdig. Greit å registrere dager (ikke halve dager - det må være en feil), men ikke særlig bra til å se status på antall feriedager og eventuelt sykemeldinger.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Høyrest ut som at eg berre skal avvente litt før eg begynner å bruke dette sjølv - og ikkje minst anbefalerer det til kundane mine.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg må bare henge meg på frustrasjonen over lanseringen av Absence. Dere begynner å snakke opp løsningen veldig tidlig og bygger opp en forventning. Når dere til slutt lanserer sterkt forsinket så er ikke løsningen skikkelig testet og det blir bare rot i oppstarten.
Enten må dere legge mer tid til testing eller så får dere la være å lansere noe nytt før dere er helt sikker på at det fungerer.

Jeg hadde sett frem til 2016 uten "papir-fravær" - men regner med å måtte fortsette med dette hvertfall ut 1 kvartal som jeg ser det nå. 

av Gunnar Glendrange

Hei, det er riktig det har vært noen feil kunder kan ha opplevd nå ved introduksjonen av Visma.net Absence.

Derfor ble det lagt ut en Visma Lønn patch tidligere i dag. Med det skal problemer være ryddet av veien.

Antar din forhandler kjenner din status, men om du ikke hører fra dem i løpet av kort tid anbefaler jeg deg å kontakte dem for videre oppfølging.  

Beklager problemene, forhåpentligvis kan vi se fremover nå!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"