Mine områder
Hjelp

Arbeidsflyt der lønningsansvarlig godkjenner daglig leder, daglig leder godkjenner avdelingsleder og avdelingsleder godkjenner ansatte i sin avdeling

av Eldbjørg Løken Kjølstad1

Jeg sliter for å klare å sette opp denne arbeidsflyten, ender opp med at lønningsansvarlig må godkjenne to ganger på rad når hun skal godkjenne reisene til daglig leder. Har brukt en "bruksanvisning" som ligger her på Community fra 24.08.15, men jeg får det ikke til - er det noen som kan dette?

Eldbjørg Løken Kjølstad
2 SVAR 2

av Gunnar Glendrange

Det går forøvrig an å si at flyten skal fortsette om den feiler ... om ingen settes opp til å kunne godkjenneadm dir i steg 1, så vil flyten av  reiseregningene hennes bare fortsette, gå til steg2 ... altså lønningsansvarlig.

Men det er bivirkninger med dette. Da vil annen flyt som evt måtte feile, enten nå eller i fremtiden, også "flyte" videre.

Så jeg vil ikke anbefale den muligheten.

 

 

 

av Gunnar Glendrange

Da ser det ut som du har fått satt opp flyten, gratulerer!

Når du bruker 2 ledd/steg, så må en reise godkjennes 2 ganger.

I ditt oppsett, hvor lønningsansvarlig godkjenner iadm dir i steg 1 - så er liksom ikke det i kraft av rollen "lønningsansvarlig" - mer som "stand in" da adm dir ikke har avdelingsleder:)   

Om f.eks CFO var "stand in" i steg 1, så ville lønningsansvarlig abre godkjent i steg2.

Det finnes muligheter for å gjøre unntak i flyten, si at Per skal godkjennes av Pål - og ikke av Espen - men ikke i ditt tilfelle - ikke i et steg hvor det ikke er navngitt godkjenner (men avdelingsleder).

Enkleste er vel bare å leve med å godkjenne adm dir 2 ganger ...?  

Lykke til!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"