Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Slette godkjent utlegg/reiseregning

av Anonymous

Hei,

Vi har behov for å slette en godkjent reiseregning/utlegg. Den er ikke overført lønn og det er dermed ingen grunn til at den ikke kan slettes.

Hvordan får vi gjort det?

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nils: det vil nok være fornuftig om lønningskontoret/lønnsansvarlig er satt som siste godkjenner for å påse at alt er riktig ført 🙂

Håper dog Visma får lagt inn slik at det er mulig å oppheve godkjenningen, enten for å sende den tilbake til medarbeider for endring eller for sletting.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Der lærte jeg noe nytt også 🙂

av Reverta Al-Safar

Hei.


Det stemmer at det ikke er mulig å slette en godkjent reiseregning.

I ditt tilfelle, Idar, så kan du her gå inn i Visma.net Expense / Rapporter / Generere lønnsfil.

Her kan du generere lønnsfil før den reiseregningen som skulle blitt slettet, sett huke på for "Overført til lønn".

Da vil denne få status som overført og vil ikke bli med i overføring til lønnsregistreringen neste gang du leser inn reiseregninger.

 

Med vennlig hilsen, 

Reverta / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Bare hyggelig Idar 🙂

Du misforstod ikke Nils 🙂

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Oj! En sånn funksjon må jo komme på plass! De som godkjenner reiseregninger ute i bedriftene har jo ofte ikke nødvendig kompetanse slik at vi som jobber på lønn ofte må returnere reiseregningen med en kommentar selv om den er godkjent av normal attestant. Eller misforstod jeg dette?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Monica og takk for svar 🙂

Da skal vi se om vi får gjort det slik inntil videre!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Pr. i dag er det ikke mulig.

Jeg er enig med deg at man burde kunne oppheve godkjenningen og sende den tilbake til bruker for eventuelt korreksjon eller sletting, men enn så lenge er ikke det en mulighet.

Faren for at den går over til lønn er stor, så lenge den ligger slik, så min anbefaling vil være å overføre den til lønn og så føre dem tilbake med minus fortegn slik at de går i null. Da har du i alle fall fått dem ut av systemet. (Det går jo ikke å slette dem i lønnskjøringen heller)

Håper dette var til hjelp 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"