Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Tråd for forslag/ønsker til nye funksjoner

av Anonymous

Tenkte det kunne være fint å ha en tråd for forslag/ønsker til nye funksjoner i Severa?

 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for gode svar, Maria! 😃

Jeg har også en pågående "support-sak" med vår leverandør av Severa ang. prislister - og muligheten for seperate/forskjellige produkter i forskjellige prislister (som beskrevet i Knowledge Base), men denne utfordringen forstår jeg allerede er blitt tatt videre i systemet til dere og nå har status som "known error/wish for improvement." Håper på en snarlig løsning her! 😃

I mellomtiden benytter jeg ditt forslag om et "malprosjekt" med sine egne produkter for å løse dette.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, Espen!

På kundekortet i Visma Severa kan du velge std.prisliste for kunden (gå inn på ønsket forbindelse - seksjon Informasjon - Prisliste). Denne prislisten vil være standard på alle nye prosjekter med mindre du/dere overstyrer det.

Jobbtyper og produkter kan kopieres på nye prosjekter ved hjelp av prosjektmal. Dere kan enten bruke deres tidligere prosjekter som maler eller opprette "malprosjekter"(kan også være per kunde). 

På Ny-Prosjekt, velg ønsket malprosjekt under Mal. Hvis du ønsker å bruke kundens std.prisliste, ikke kopier prissetting fra malen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Legger inn et ønske om at en prisliste ikke bare kan knyttes opp i mot et prosjekt/case, men også til en forbindelse/account. Så når man oppretter et prosjekt på en eksisterende forbindelse så får prosjektet automatisk den prislisten som evt. er forhåndsdefinert for forbindelsen. Det kan godt være mulig å likevel endre til en annen prisliste, men at det er forbindelsens prisliste som blir valgt som standard for prosjekt(ene).

Det samme kunne kanskje være gjeldende for både produkter og jobbtyper, at dette kan opprettes på forbindelsen og ikke bare på et prosjekt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"