Mina produkter
Hjälp
Katrin Engvers
CHAMPION **

Beräkna ränta

av Katrin Engvers
Status: Förslagslådan

När du sitter i beräkna ränta kommer alla fakturor upp som har ett belopp på sig.

DVs har du beräknat ränta varje månad så försvinner inte de fakturor med belop på sig som inte har blivit någon faktura.

 

Detta borde vara  så att när du gjort din ränteberäkning så skall alla fakturor försvinna.

Vare sig det blivit en faktura eller inte.

 

Det är helt befängt att i dag kunna skicka en räntefaktura till en kund med belopp som kan vara upp till 1 år gamla fakturor för nu har man kommit upp i minimibeloppet för att det skal bli en

räntefaktura.

 

Det jag vill visa på är  att när du kikar på denna faktura ser  du endast fakturanummer 

Detta är betalniningsdagarna för denna

26/8 - 2022

9/1 - 2023

24/11-2022

13/1-2023

9/1-2023

7/11-2022

Det jag menar är att betalinignsdatumet som är januari månad är ok men inte tidigare

 

Endast betalningar gjorda samma månad skall komma med på fakturan

 

Så funkar det i andra system

 

 

 

2 Kommentarer
Lussekatt
CONTRIBUTOR **
av Lussekatt

Med risk för att låta tjatig: 

I Visma Administration, har man möjlighet att antingen debitera räntor separat eller på nästkommande faktura. Väljer man nästkommande faktura, kommer en ränterad upp med automatik, på nästa vanliga faktura som skapas. Den räntan kan man välja att debitera eller inte. På så sätt, behöver man inte komma upp till ett minimibelopp. Automatik är toppen. Det här är en funktion, som sparar mycket tid för många och tid är pengar. Ingen jobbar gratis. Tidsbesparande åtgärder är en fröjd för ögat och klirr i kassan. Jag tycker att ni som arbetar med att utveckla detta system, skulle kika på Visma Administration som har många år på nacken av smarta lösningar. Nytt är inte alltid bäst. Vi som arbetat sedan tidiga åttitalet med datorer upplever att vi nu hamnat där igen med "det går inte-mentalitet". Det tänket var long gone fram tills webbaserade programmen kom. Nej kika på de gamla rävarna som har lösningar som är guld värda!

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här