Mina produkter
Hjälp
JonasFosselius
PARTNER

Inköpsorder - parkera

av JonasFosselius
Status: Förslagslådan

Förslag att någonstans ha möjlighet att ställa in om man vill att Parkera skall vara ibockat eller ej när man skapar upp en ny inköpsorder.

 

Detta skulle leda till att man har möjlighet att helt automatisera flödet med inköpsorder från beställningspunkt till att den är skickad till leverantör. 

6 Kommentarer
Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej Jonas,

 

Vet inte om jag uppfattade dig helt rätt 🙂

 

Men i PO101000 dvs Inställningar inköps order under Egenskaper Inköp så finns inställning om inköps order skall vara parkerad eller ej när man startar en ny inköps order. Men det gäller då alla inköps ordrar.

 

JonasFosselius
PARTNER
av JonasFosselius

Hej @Anonymous

 

Jag kanske är blind 🙂 men tycker inte att jag ser den? Utan bara för inleveranser. 
Vet att det finns för försäljningsorder i alla fall. 

2021-04-06 13_22_55-Inställningar inköpsorder.png

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej Jonas,

Nej du ser inte fel, det var jag som såg och tänkte fel 🙂

 

Denna funktion finns inte vad jag vet. Och jag vet att flera kunder vill ha möjligheten till detta.

Antingen att man lägger en möjlighet på leverantören eller via inköps inställningarna.

 

Så jag röstar för den här möjligheten 🙂

 

 

Kristofer_
CHAMPION ***
av Kristofer_

Håller med, detta borde vara standard. Vi har fått bygga en service som hämtar ut parkerade inköpsordrar och avparkerar dem, för att automatisera detta.

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 
av je_berggren_compentia

Kan bara instämma. Vi pratar automatisering med kunden men kan inte leverera på den ganska standardmässiga processen "skapa och skicka inköp".

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här