för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
VI har en kund som har många koncerninterna lån/fordringar i olika valutor. Sedan har de också ett antal likvidkonton i olika valutor, och in- och utgående fakturor i olika valutor.
Man önskar använda sig av SPOT-kursen med automatisk import av valutakurser för kund och lev samt omvärdering av likvidkonton, och då använda konto 3960. Lån/fordringar vill man använda egna koncerninterna kurser för -> egen valutakurstyp. Men: man vill använda konto 8430 för omvärdering av dessa konton. Jag hittar inget sätt att få likvidkontonas diffar på 3960 och koncerninterna lån-/fordringskontonas diffar på 8430.
Jag önskar att det fanns möjlighet att välja valutadiffkonton (agio+disagio) per valutakurstyp som överstyr kontona som angetts på valutorna.
Då skulle min (och fler!) slippa sitta med excel och räkna om där och sedan bokföra i SEK.
Du måste vara en registrerad användare för att lägga till kommentarer här. Vänligen logga in om du redan är registrerad. Vänligen registrera dig om du inte redan gjort det, och logga sedan in.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.