för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
På en del ställen i Visma kan jag inte skriva Å, Ä el Ö.
Det är ett problem då våra kundprisklasser börjar på Å och jag måste då använda mig av musen och klicka på förstoringsglaset vid priskod, istället för att skriva in ÅF och få upp förslag.
Det konstiga är att på en del ställen går det utmärkt att börja med Å, men på andra händer det ingenting när jag skriver in den bokstaven. När jag tex lägger upp en ny kund i kundreskontra så går det bra att skriva Å..
Ett ställe som det inte fungerar på är Försäljningspriser, jag ska lägga in en priskod på en artikel och då händer ingenting om jag skriver Å, jag kan inte heller använda mig av flytande sökning och skriva in 50 som är fortsättningen på koden, vilket fungerar utmärkt på andra platser i systemet när jag ska söka efter tex koder.
Man bör kunna använda alfabetet överallt i systemet, inte bara på utvalda platser.
Du måste vara en registrerad användare för att lägga till kommentarer här. Vänligen logga in om du redan är registrerad. Vänligen registrera dig om du inte redan gjort det, och logga sedan in.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.