Mina produkter
Hjälp
Susanne701
CONTRIBUTOR **

Slippa klicka på pilen för nästa sida

av Susanne701
Status: Förslagslådan

På många ställen i Visma.net måste man trycka på pilen för att byta sida för att allt får inte plats på skärmen, (men det är väl inte en ny sida egentligen?). Det är onödiga extra tryck istället för att rulla med musen så att man kan se nästa sida. Detta var en självklarhet i vårt förra system Hogia som vi lämnade för att vi trodde/fick uppfattning om att Visma.net var ett modernt system.

5 Kommentarer
av Joakim Arvidsson

Hej!

 

Det är möjligt att ändra antalet poster som ska visas per sida. Du kan som max visa 200 poster på en sida.

Detta ändras under Mina ERP-uppgifter 

1.png2.png

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan

Detta är något som vi undersöker hur vi kommer att lösa i framtiden men i dagsläget kan man visa upp till 200 rader per sida  med hjälp av en inställning.

 

I fönstret Användarinställningar (SM203010), finns listboxen Antal poster som skall visas per sida, där du kan välja in hur många rader som skall visas i per sida i de skärmbilder som innehåller listor. Valbart är:

  • Standard (följer systemets definition)
  • 25
  • 50
  • 100
  • 150 eller
  • 200 rader (innan sidbrytning sker) 

Läs mer på:

https://community.visma.com/t5/Nyheter-for-Visma-net-ERP/Overstyr-standardvardet-gallande-hur-manga-...

My Malmström
CHAMPION *
av My Malmström

Jag är Financials User och jag kan ändå inte ändra. Har försökt nu med alla olika alternativ utan att lyckas tyvärr.

 

Therese Schiller
CONTRIBUTOR ***
av Therese Schiller

Jag har nu ändrat till 200, men när jag går in på tex kundfakturor får jag ändå samma som innan, och har flera hundra sidor. Jag har loggat ut och in igen, men ingen skillnad. Vad gör jag för fel?

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej!

@Therese Schiller, det är inte i alla vyer som den inställningen gäller som standard. Om du är tex inne på en faktura eller en bunt med flera rader, då kommer den inställningen gälla. 

 

Ett sätt att få det att funka i en förfrågan, tex kundfakturor, är först att ange antal poster per sida för just den förfrågan. Då verkar inställningen som du anger under "mina ERP-uppgifter" gälla. Se förklaring nedan:

 

Jag har 200 som inställning under "mina ERP uppgifter"

2021-03-25 11_56_44-Användarinställningar.png

 

I vyn "kundfakturor" ser jag endast 25st per sida, eftersom att det är standard. Klicka på anpassning längst upp till höger, redigera generell förfrågan. Ange tex 30st i fältet "poster per sidan", spara. Då kommer förfrågan att visa 200st per sida 🙂

 

2021-03-25 12_00_49-Generell förfrågan.png

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här