Mijn Communities
Help
IngeZie
CONTRIBUTOR ***

salaris klopt niet in de app

door IngeZie

Een medewerker is per 1 januari 2024 van functie gewisseld, waardoor het salaris is gewijzigd. De functie is wel aangepast in de app, maar het salaris is niet aangepast. Het salaris is in Selfservice op de medewerkerkaart wel gewijzgid.  

Wordt dit in de app na de salarisbetaling van januari gewijzigd? De mutatie is in december 2023 al doorgevoerd. 

 

Graag hoor ik hoe dit opgelost kan worden, want de medewerker kan zo geen juiste salarisberekening maken. 

 

 

10 ANTWOORDEN 10
ArianneB
CHAMPION *

door ArianneB

@Remco te Ronde profroma in app doet het nu helemaal niet. Krijg foutmelding.

YF app proforma.jpg

door Remco te Ronde

Hoi @ArianneB,

 

Goed dat je het meldt. Vervelend dat je deze foutmelding krijgt.

 

Op basis van jouw berichtje heb ik het zelf getest en ik kreeg dezelfde melding. Heb het gedeeld met mijn collega's die 'salaris berekenen' beheren. Inmiddels werkt het weer. Ik vraag intern nog even na wat de oorzaak is geweest. 

 

Mocht je toch nog problemen ervaren wil je dan een melding aanmaken bij het ServiceCenter? 

Groet,

Remco te Ronde
ArianneB
CHAMPION *

door ArianneB

@Remco te Ronde bij mij doet ie het ook weer.

Ik heb een ticket aangemaakt voor de IKB berekening in de app

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***

door L Weegenaar

@Remco te Ronde de Youforce app werkt toch met Gemal en niet met Beaufort?

wat ik mij kan indenken is dat Gemal nog niet de mutatie heeft ontvangen en daarom mogelijk nog het oude salaris hanteert.

 

door Remco te Ronde

Hoi @L Weegenaar,

 

Het onderdeel 'gewerkte dagen' en 'declaraties' worden inderdaad vanuit de app verstuurd naar Gemal. Ook de optie 'Salaris berekenen' (ook wel bekend als Salaris Simulator) vraagt direct aan Gemal een proef salarisstrook.

 

Maar als je het hebt over het getoonde salaris onder 'Profiel' en dan doorklikken op een dienstverband zou je exact hetzelfde ''berekende bruto salaris'' moeten zien als in HR Core Beaufort. Mocht je daar een verschil in zien dan analyseren we dat graag op basis van een melding via het ServiceCenter.

Groet,

Remco te Ronde
ArianneB
CHAMPION *

door ArianneB

@L Weegenaar grappig om jou op de community weer tegen te komen 😉

 

@Remco te Ronde in de app wordt ook de IKB niet juist berekend (cao waterschappen).

Er wordt alleen 13% vermeld ipv 21%. VT zit er dus niet in.

door Remco te Ronde

Hoi @ArianneB,

 

Heel fijn dat je andere beheerders via dit forum op weg helpt. 

 

Inderdaad het onderdeel 'Salaris berekenen' (ook wel bekend als Salaris Simulator) is een apart onderdeel binnen de app (en ook beschikbaar via Mijn Youforce). Er zijn specifieke nieuwsberichten op de Gemal Community en ook een apart ideeen-forum bij de Gemal Community

 

Tot nu toe heb ik nog niet vernomen dat er een verkeerd IKB % staat in de cao waterschappen. Maar als jij dat hebt ontdekt, maak graag een melding aan bij de optie Gemal dan gaan we het analyseren en je terugkoppeling geven.

Groet,

Remco te Ronde
ArianneB
CHAMPION *

door ArianneB

@Remco te Ronde er staat geen verkeerd % IKB bij de cao waterschappen, maar wel als je een berekening doet van salaris in de app, dus bij een urenwijziging bijv.

In Gemal zelf is er niks mis mee.

door Remco te Ronde

Hi @ArianneB,

Fijn dat het in Gemal goed werkt maar vervelend dat het in de optie 'salaris berekenen' met uren wijziging niet goed gaat. Omdat de berekening (de proefstrook die er ook uit komt) gebruik wordt gemaakt Gemal is het wel van belang dat we samen deze instellingen goed doorlopen voor de  cao waterschappen. Als jij een melding aanmaakt bij het ServiceCenter (via Mijn Visma|Raet / optie Payroll Gemal) dan zullen we het verder analyseren. 

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @IngeZie,

 

De medewerker zal in de Youforce app altijd hetzelfde salaris moeten zien zoals jij die als beheerder ook ziet in HR Core Beaufort op het scherm 'salaris'. Je hoeft dus niet te wachten op de salarisbetaling.

 

Zit daar een verschil in? Dan kunnen wij via het ServiceCenter analyseren wat er niet goed gaat. Daarvoor is een printscreen vanuit de app (door de medewerker) en vanuit HR Core Beaufort (door jou als beheerder) nuttig. 

Groet,

Remco te Ronde