Mijn Communities
Help
Lucie Appel
CONTRIBUTOR ***

Hoe kan een initiële verzenddatum van een mutatie in een template gezet worden?

door Lucie Appel

Ik wil graag de eerste verzenddatum van een mutatie in een template zetten, zijnde de datum waarop een medewerker de eerste keer een mutatie verzendt. Het kan zijn dat de medewerker de mutatie eerder is gestart, maar hem nog niet heeft ingediend/verzonden, dus ik wil niet de systeemdatum van het 1e keer aanmaken van een mutatie. Het kan zijn dat de mutatie later retour naar de medewerker wordt gestuurd, en dat de medewerker dezelfde mutatie nogmaals verzendt, maar dan moet in de template de eerste verzenddatum blijven staan. 

In template beheer is de datum wel beschikbaar via Samenvoegblokken, maar dan krijg je een lijst en ik heb alleen de initiële verzenddatum in een zin ("Op DATUM heb je een melding ... via Youforce gedaan.") nodig. Deze template krijgt de medewerker pas aan het einde van de workflow.

2 ANTWOORDEN 2
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

@Lucie Appel Wij laten de medewerker in het formulier een aanvraagdatum invullen die eventueel kan worden aangepast door de SA. Het zou mooi zijn, als je inderdaad die datum geautomatiseerd kunt ophalen.

Lucie Appel
CONTRIBUTOR ***

Ja het is mogelijk om de initiële verzenddatum automatisch op te halen. Jo-lean heeft het antwoord gegeven:

op bijvoorbeeld regel 10:
var a=GF_SysteemDatum();
var b=GF_GebruikerType();
var c=v_A00001[10]#;
if(b=='ESS'){x=a} else{x=c};
return(x);

 

op bijvoorbeeld regel 20:
var a=v_A00001[10]#;
var b=GF_GebruikerType();
var c=v_A00001[20]#;
if(c!=''){x=c} else if(b!='ESS'){x=a} else{x=''};
return(x);