- Markera ämnet som nytt
- Markera ämnet som läst
- Placera denna Ämne för aktuell användare
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Utskriftsvänlig sida
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
- Rapportera olämpligt innehåll
Hej,
Finns det någon möjlighet att styra leverantörer till olika 24-konton?
Jag skulle nämligen vilja skilja på externa och interna leverantörsfakturor.
När jag lägger upp en ny kund ser jag att man kan välja konto, men den möjligheten hittar jag inte på en leverantör. Eller missar jag något?
// Cecilia
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Åh så bra, Visma sa att reskontran skulle vara ett problem för oss. Men då behöver man eg. bara ställa in ett koncernkonto och det fungerar även i IM/DCE?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej,
Nu hade jag visst råkat lägga min fråga i fel Visma-forum, men det kanske är bra att den kommer upp på tapeten även här. Tycker det är konstigt att man har möjligheten på kund men inte på leverantör. // Cecilia
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
När vi registrerar en ny leverantör så ska vi fylla i skuldkonto (2440 har vi) under fliken Inställningar i Inköp/Register/Leverantörs-ID. Där borde ju gå att ha flera konton, men frågan är sedan om det går att få ut vettiga reskontrarapporter av det, eller om det bara hamnar på olika rader i balansräkningen.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Det här är en intressant fråga tycker även vi. Det hade ju underlättat koncernredovisningen bland annat om det fanns en funktion för detta. Men som jag förstod på Visma så fungerar det inte på leverantörer. Men det är kanske något de kan utveckla i Edge om det är fler kunder som också vill ha det?