Mina produkter
Hjälp
Anki Nilsson
CONTRIBUTOR *

Dublettvarning?

av Anki Nilsson

Hej,

 

jag är en relativt ny användare av Control Edge. Är det någon som vet om det finns en dublettvarning i samband med inläsning av Excelfil?

4 SVAR 4
MiaPet
CONTRIBUTOR **

av MiaPet

det beror på hur Excelunderalaget ser ut skriver du Karin  Hur behöver det se ut då eller vad menar du med detta?  Jag har hittat knappen nu. och bockat i men vill gärna veta om jag har ett bra eller dåligt excelunderlag 🙂 

av Karin Grawsiö

Hej igen,

Jag menar att om man bara hanterar rader,som man gör via vanlig Kopiera/Klistra in så finns inte dubelttkontrollen.

Men om du har ett excelunderlag/fil som är upplagd mot en mappningstyp som finns definierad under Excel importinställningar så kan du där markera "Dublettkontroll av fl" och då kontrolleras att filnamnet inte får vara lika som en redan importerad fil.

MiaPet
CONTRIBUTOR **

av MiaPet

Hej, Nej det finns ingen varning utan det går att läsa in hur många gånger som helst Tyvärr. 

Godkänd lösning
Karin Grawsiö
VISMA

av Karin Grawsiö

Hej

Dublettvarning finns,men det beror på hur Excelunderalaget ser ut, samt att man i importinställningarna (menyn Impor/Export- Excelimportinställningar) av mapningsinformationen  har markerat att dubelettvarning ska hanteras.

Vid "vanlig" kopiering av transaktionsrader i tex Ny verifikation finns inte denna varnning eftersom det då är enbart rader som kopieras.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här