Mina produkter
Hjälp
Annika Blomqvist
CONTRIBUTOR **

Byte till ISO 20022 för att skicka bankfiler

av Annika Blomqvist

Hej

Har fått meddelande från min bank SEB att vid årsskiftet byter dom system för bankfiler.

När kommer någon information om detta.  Behöver få svar snart vad Mamut gör i detta ärende.

31 SVAR 31
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Vill bara meddela att jag lyckats betala till HB med sista uppdateringen !

Har enbart provat svenska betalningar.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Vilken typ av fil kunde du konvertera. Vi har filformat SEND.OUT och har inte lyckats. Får bara meddelande om fel filformat.

Annika Blomqvist
CONTRIBUTOR **

av Annika Blomqvist

C:\Users\Public\Public Mamut\MAMUT\Data\System0001\Client\000\004\Remit\Send.out

 

Jag lyckas inte heller konvertera. Så har ser min fil ut.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag fick igenom .OUT till Handelsbanken.

Skickade dock bara 2 betalningar för att testa provar lite mer strax.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Vad menar du med att du fick igenom .OUT till Handelsbanken. Konverterade du först filen med hjälp av HCBankfils program.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag konverterade filen med HCBanks program och skickade sedan upp den och genomförde betalningen.

Det gick bra med 3 betalningar nu har jag gjort en större fil och stött på patrull igen. Banken tog den inte.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

OK Fick hela filerna att fungera  Avsändaren i XML filen innehöll ä samt ett & tecken när jag bytt dessa mot a samt o  fungerade det. 

YESS !

Ann-Christin3
CONTRIBUTOR **

av Ann-Christin3

Hej 

Jag gjorde en betalning idag via PAIN001 det gick bra! man måste sända den converterade filen till banken. 

Nu undrar jag hur jag får LB återrrapportering alltså CAMt053 fil har ni också fixat det på HCBANK?

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Har dock ett problem med filerna.

ALLA inbetalningar är gjorda till "MAMUT BGC FILE" man får manuellt kolla alla BG vem som fått betalt.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej. 

 

Ja vi har ingen konvertering på återrapporteringsfilen just nu utan endast för utbetalningar. Bra att vi kan lösa ett huvudbry iallafall. 

 

Annika Blomqvist
CONTRIBUTOR **

av Annika Blomqvist

Ringde SEB dom meddelade att det gamla leverantörsbetalnings systemet fortfarande gäller i bra tag till.

Så jag kör på det så länge. Synd att jag inte visste det. Har suttit och lagt in alla lev betalningar förhand på SEB. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här