Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Gross/netto Vikt

av Anonymous

Hej,

 

Finns det någon möjlighet att lägga in nettovikt OCH grossvikt per produkt?

3 SVAR 3

av Jonas Pålsson

Hej Mikael!

Ja, det går fint att addera och subtrahera i koden som du beskriver.

Det du bör tänka på då du skall kalkylera rapportkoden är att du dubbelklickar på fältet i rapporten och sedan väljer fliken "Format" i det fönster som då öppnas. Bocka sedan i rutan för "Numeric" och ange följande i fältet för "Format expressions": 999,999,999,999.99

Då hanteras kalkylering och decimaler korrekt.

Har du några vidare frågor gällande detta eller övrig anpassning av rapportkoder m.m. ber jag dig att ta direkt kontakt med vår supportavdelning.

 

Ha en fin dag!

/Jonas

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

Fascinerande! Vi kan omöjligt vara enda bolaget som använder Mamut OCH säljer utomlands till krångliga tullkontor. Detta borde ni titta på.

 

Forstatt då, så idag får jag ut vikten genom att ha nedan kod på rapporten:

iif(g_oTemp.LineQtyInv=0, 0, IIF(oOrderReport.GetData("g_Prod", "Weight")=0, 0, oOrderReport.GetData("g_Prod", "Weight")*g_oTemp.LineQtyInv))

Kan jag bakom denna kod lägga en minus/plus uträkning? Alltså som exempel:

iif(g_oTemp.LineQtyInv=0, 0, IIF(oOrderReport.GetData("g_Prod", "Weight")=0, 0, oOrderReport.GetData("g_Prod", "Weight")*g_oTemp.LineQtyInv)) +20

Där jag då önskar attvärdet i detta fall höjs med 20.

 

Tacksam för svar

av Dagmara Grymek

Hej Mikael,

 

det är tyvärr inte möjligt.

Det som du anger på produktkortet hämtas i ordern som bruttovikt.

 

Du kan lägga till produktinformation om nettovikten på produktkortet. Om det ska även visas på order/faktura bocka för "automatiskt överföra produktinformation till produktrader i försäljningsordern"

 

Jag hoppas dett hjälper dig vidare

 

Mvh,

Dagmara 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här