Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Önskelista !

av Anonymous

HEJ !

Jag skulle önska att det fanns nån typ av alarm som kunde aktiveras varje gång man skapar en aktivitet på en kund ( Order faktura , Aktivitet etc )  Vi har en massa kunder som har olika specialönskemål och det vore bra att få upp en påminnelse när man skall lägga in nåt.

Patrik E&D

7 SVAR 7
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Patrik

Det du efterfrågar exakt finns inte, men det finns en annan perfekt lösning. Många väljer att öppna ordermodulen för att rega en order/faktura. Då missar du just det som du efterfrågar. Gör istället som så att du alltid öppnar kontaktkortet först. I rutan Anteckningar på kundkortet kan du ange dessa kundunika önskemål innan du skapar ordern. På så vis ser du även vilken Status, Bransch eller Kategori kunden tillhör (även grupper och Egendefinierade fält). Efter den checken väljer du fliken Försäljning & fakturering för att skapa ny order. Då kommer du aldrig att missa den typen av viktig information.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Patrik. 

 

Det går att skapa uppföljningsaktiviteter per automatik i Mamut när man har genomfört vissa moment. Till exempel fakturerat. Du hittar dem under Visa - Aktivitet - Uppföljningsaktiviteter. 

 

Du kan läsa mer om hur du ställer in dessa i vår hjälp:

http://help.mamut.com/se/mhelp/rtm/crm/activities/create_followup_task.htm

 

Vet inte om det var precis det du var ute efter men det kan kanske underlätta lite. 

 

Återkom gärna om hur det går. 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Njae, när fakturan är gjord är det för sent. Jag jill ha upp en "komihåg" innan.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej igen.

 

Vid vilket moment vill du att det ska skapas en aktivitet?

Du kan skapa uppföljningsaktiviteter vid flertalet händelser, bla orderbekräftelse och offert. 

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag vill ha upp en "komihåg" innan jag gör en order. ( när jag skapar ordern).

Om vi ha en massa kunder med speciella önskemål så vore det bra med en påminnelse kanske även när man skapar en aktivitet.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag vill inte skapa en aktivitet då bara få upp en "komihågruta" typ anteckningar i kundkortet.

Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Ja det får vi tyvärr inte till. Utan det är dessa uppföljningsaktiviteter eller påminnelser som skapats genom aktivitet. 

 

Jag tar dock med mig ditt önskemål. 

 

Ha en bra dag! 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här