Mina produkter
Hjälp
Jenka21
CONTRIBUTOR ***

Referensfält i Visma Net för fakturor som skickas till Inexchange

av Jenka21

Vi har en kund som vi skickar fakturor till med Peppoladress- Inexhange. Jag läser en manual om hur man skickar OM faktura i Autoinvoice. Där ska referens stå under "Ert referensnummer". Som jag förstår kommer den informationen från Extern Ref- fältet på själva fakturan. Hur får jag in denna ref. på kundkortet så att den trillar med ordenligt i Inexchange? Antar att jag ska in på kundplatser? Är det dessa referenser på "Inställningar för Autoinvoice" som hanmnar på "Extern ref" på kundfaktura? Spelar det någon roll vilken av raderna jag änvänder- trillar alla 3 olika referenser in på "Extern ref"?

2 SVAR 2
Godkänd lösning
Rasmus Lundin
PARTNER

av Rasmus Lundin

Hej @Jenka21 ,

• Vill mottagaren ha Ert referensnr (BuyerReference) vilket exempelvis är beställarkod/beställarreferens ska detta anges i fältet Extern Ref på en kundfaktura.
  • Vill mottagaren ha Ordernummer/inköpsordernr ska detta anges i fältet Kundreferens på en kundfaktura.

Dessa fält finns som standard att ange på kundkortet och då per kundplats. Dem andra tre referensfälten du refererar till är ämnat till annat.

RasmusLundin_1-1744789428124.png

Vänlig hälsning,
Rasmus
Confect
Jenka21
CONTRIBUTOR ***

av Jenka21

Tack 🤩🤩

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här