Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Begränsa möjlighet till frisläppning av leverantörsfakturor

av Kristofer_

Hej,

 

Finns det något sätt att begränsa möjligheten för en användare att frisläppa leverantörsfakturor? Ska bara kunna skicka till Approval.

4 SVAR 4

av Isac Falkenberg

Hej, 

Du kan göra detta med avancerad rättighetsuppsätt. Men det är inget jag rekommenderar dig på att göra själv. Det lättaste är väl att ni kräver att samtliga leverantörsfakturor ska gå igenom approval. Detta kan man fylla på i varje leverantörskort. 

__________________________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
UCS One Economy
Kristofer_
CHAMPION ***

Strålande, tack för in input, det verkar funka fint. Kan man på något vis begränsa möjligheten för användare att kunna klicka ur denna flagga på leverantörskortet? Styrs det av någon admin-behörighet?

Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Jag skulle säga ja på den frågan. Och du kan ju även få notifiering vilket ofta kan vara bra. Jag får själv notifiering om ett bankgiro ändras vilket är en väsentlig ändring.
Men håller med Isac om att du bör ta det via din partner.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Tack för svar. Jag försöker skapa en notifering som triggar på checkboxen för attestkrav, men jag ser bara dessa fält under Villkor: Leverantörsnamn, Typ, Status och Leverantör

 

Tänker jag fel eller hur bygger man en notifiering som meddelar att "Kräv godkännande före frisläppning" har kryssats ur?

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här