Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Bugg i Intrastatrapporten

av Anonymous (Uppdaterad ‎17-03-2021 09:46 ( )

Det finns en bugg i Intrastatrapporten som orsakar att siffrorna i en del fall inte blir korrekta.

 

Felet som uppstår är när det är flera utleveranser / fakturor kopplade till en och samma order.

 

I vårt fall sålde vi för 54 miljoner sek av en artikel till en kund i december. Vilket hade varit trevligt men tyvärr inte sant.

 

Tyvärr lyckas inte Visma att åtgärda felet trots att de känner till vad som är fel och SCB ligger på oss och undrar var siffrorna för december är. Och samtidigt kan jag inte vara säker på att andra månader är korrekta.

2 SVAR 2
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Nu är vi i mitten av april och rapporten för december där jag upptäckte felet har inte vi kunnat lämnas in. Vidare får jag eventuellt korrigera andra perioder när jag kan stämma av inrapporterade siffror.

Vite utgår ifall rapporten inte lämnas in trots påminnelser ifrån SCB. Vi har fått en tre fyra påminnelser så här långt. Utgår ifrån att Visma tar detta vite i fall det skulle landa hos oss. 😉

 

 

av Jonas Pålsson

Hej!

 

Ja, vi har tyvärr bekräftat problem som är rapporterat till vår utvecklingsavdelning. Er partner har kännedom om detta och vår support uppdaterar ert registrerade ärende direkt då vi mottager uppdatering angående när en lösning kan vara på plats.
Ärendet behandlas av utveckling i prioriterad ordning.

 

Ha en fin dag!

 

/Jonas

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här