Mina produkter
Hjälp
SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

Bugg vid inläsning av ordrar från excel?

av SusannaDörlich

Någon mer än jag som har råkat ut för att Net ändrar på källan för inköpsorder vid inläsning från excel? Innan uppdateringen funkade det utmärkt att markera för inköpsorder på en försäljningsorder och sedan ange Direktleverans, men nu verkar det inte spela någon roll vad jag skriver i den rutan. Net lägger till att det ska skapas en inköpsorder, men ändrar till Inköpt till order. Med långa försäljningsordrar blir det här ett ganska stort irritationsmoment. Är det skit bakom spakarna eller finns det en bugg i systemet efter uppdateringen?

9 SVAR 9
Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Susanna, 

 

Det är en bugg från uppdateringen du har stött på. Testade själv att göra en import och upptäckte att det ej går att matcha kolumnen "källa" mot något i excel-filen då den saknar koppling just nu. Jag har rapporterat in detta till vår utvecklingsavdelning som en bugg.

 

Med vänlig hälsning,

Marika

SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

av SusannaDörlich

Hej!

Hittade en bugg till. När jag försöker läsa in priser till olika prislistor via excel byts pristypen ut och blir rubricerat Kundprisklass även om jag angett BAS i min excel. Inte så lyckat....  Det här bör också fixas till rätt omgående. 

 

Mvh Susanna

 

Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Susanna,

 

Jag lyckas inte återskapa detta problem hos oss. Bifogar en pdf med de steg jag tagit för att importera in prislistor med rätt pristyp. Om problemet skulle fortsätta trots att du följt guiden är det via din partner du får rapportera in detta då det inte är en generell bugg i produkten.

 

Mvh,

Marika

SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

av SusannaDörlich

OK, jag testar igen och ser om det är SBS eller inte. 😉 

 

Tack!

 

SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

Hej!

Noterar att även efter uppdateringen i helgen finns buggen kvar. Det här kan väl inte vara så himla svårt att fixa till? Det har ju funkat i tidigare version? Jag sitter här med ordrar på flera hundra rader som jag får justera manuellt nu. Inte så värst nöjd. 😞 Visst, jag kan helt strunta i att köra via direktleverans och göra separata transaktioner, men lite av poängen med att byta till net försvinner ju om jag inte kan utnyttja systemets funktionalitet. När blir det här åtgärdat?

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Jag kan se att buggen har blivit bekräftad men inte fixad. Tyvärr kan jag inte svara på när den blir åtgärdad, men troligen till nästa version eftersom den nu är bekräftad som bugg. 

 

SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

av SusannaDörlich

Finns det något besked om när den här buggen blir fixad? 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Susanna,

 

Ber om ursäkt för väldigt sent svar på denna. Tyvärr kan jag inte svara på mer än om en bugg är bekräftad eller ej - dvs. om utveckling har accepterat det som en bugg eller inte. Det jag kan ge besked om är att den har just status bekräftad, men tyvärr inte exakt vilken kommande version den kommer vara rättad i.

 

Allt väl,

Marika

SusannaDörlich
CONTRIBUTOR ***

av SusannaDörlich

Hej!

 

Någon uppdatering på när den här buggen kommer fixas? Noterade idag att det har kommit en till bugg; radrabatter följer inte med från excelbladet till försäljningsordern. Det här har också fungerat tidigare, men nu måste jag alltså manuellt lägga till rabatt på varje rad där det är tillämpligt. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här