Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

FLYTTA datum för uppdatering till nästa version, nu prel. datum 17/12 ?

av Anonymous (Uppdaterad ‎21-11-2019 14:25 ( )

Hej!

 

Joakim Arvidsson skrev under Driftinformation / "Känt fel: samma faktura mottagen i fakturainkorgen flera gånger" att nästa ver. planeras preliminärt 17/12.

 

Detta ifrågasätter jag starkt om ni på Visma verkligen har tänkt igenom då senaste uppdateringen av Visma.net ERP (8.17) som släpptes 9/11 fortfarande orsakar problem med olösta buggar / ej rättade buggar. Tyvärr är ju det återkommande problem, ni uppdaterar programvaran och då uppstår det problem som ni inte kunnat förutspå av någon anledning.

 

1. Kan ni på Visma garantera att den planerad uppdateringen i december inte ställer till problem inför årskiftet?

 

Alternativt:

 

2.  Kan ni garantera att alla buggar som uppdateringen med största sannolikhet kommer att orsaka blir lösta och rättade innan den 31/12?

 

Vi har 4 arbetsdagar på oss att stänga föregående år, och det finns ingen tid då att behöva hantera nytillkomna buggar.

 

Jag vill verkligen avråda er från att ställa till mer problem för era användare än nödvändigt. Önskvärt hade också varit om er testavdelning får mer tid på sig innan ni släpper uppdateringar, samt att de rättningar som behövs göras efteråt sker snabbare.

 

Inväntar svar från er gällande detta! Har även lagt inlägget under nämnda tråd, samt mailat vår partner för Visma.net då det är en viktig fråga.

 

MVH Jenny Djupmarker

 

2 SVAR 2
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

@Joakim Arvidsson Du kanske kan svara på detta eller hänvisa till någon som kan?

 

MVH //Jenny

av Christian Sandell

Vi har full förståelse för det som beskrivs och gör vårt yttersta för att säkerställa kvaliteten. Inför en release kan Visma aldrig garantera att fel inte uppstår och kan därför inte heller garantera att de omedelbart åtgärdas, men det har högsta prioritet att undvika fel så långt det går. En åtgärd vi vidtagit i samband med detta är att testperioden förlängs inför kommande version.

 

En Service Release är planerad till den 30/11 som åtgärdar ett antal felaktigheter i den nuvarande versionen.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här