Mina produkter
Hjälp
CamillaT1
CONTRIBUTOR *

Manuella betalningar

av CamillaT1

När vi lägger upp manuella betalningar efter betalningsförslaget så ser ju  leverantörsfakturan fortfarande obetald ut tills den bokförs som betald.

Vi sparar alltid ner kvittensen från banken så att det går att se om fakturan är upplagd till betalning men den ligger ju fortfarande kvar som obetald.

Det finns ju då en liten risk att den läggs upp till betalning igen.

 

Finns det något man kan göra för att markera leverantörsfakturan på något vis som att den är på väg till betalning?

 

Hls Camilla

 

 

5 SVAR 5
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Primärt undrar man varför ni betalar manuellt eftersom det medför merarbete, men ni har nog anledning till det. Jag skulle nog skapa en ny betalningsmetod som heter "Skickade betalningar". Efter ni regat betalningen öppnar ni fakturan (direkt från betalningsförslaget) och byter betalmetoden på den aktuella fakturan. På så vis kommer inte denna att visas vid nästa betalningsförslag och ni kan sortera ut de som är manuellt registrerade.

Isabelle Tillborg
CHAMPION *

av Isabelle Tillborg

Om jag gör som du skriver att jag ska ändra betalningsmetod på den som vi betalar manuellt, då känns det som man inte har koll på dem.

 

Eftersom vi önskar ha alla leverantörsfakturor inlästa för att vi ska kunna ha ett smidigt sätt att söka på kostnader för denna leverantör samt se fakturan. 

 

Anledningen till att vi betalar den manuellt är att ingen har kunnat hjälpa mig med de olika uppläggningar av olika leverantörer när det gäller betalning till utländska leverantörer med IBAN nummer. 

 

Har fått hjälp vid ett flertal tillfällen men har aldrig fått det till att fungera och får olika direktiv på hur jag ska göra så jag ska vara ärlig och säga att jag gav upp. 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Det här låter konstigt. Vilken bank har du och använder du inte AutoPay-integrationen? Detta styr naturligtvis hur du hanterar systemet.

Isabelle Tillborg
CHAMPION *

av Isabelle Tillborg

Hur skapar jag en ny betalningsmetod då? Om jag vill ska en som heter "Skickade betalningar"

 

 

Isabelle Tillborg
CHAMPION *

av Isabelle Tillborg

Hej

 Vi har samma problem hos oss, eller fakturorna  står som "öppna", jag har fått för mig att det stod på alla fakturor som vi redan hade skickat till banken att de va "utskrivna". Jag önskar få detta status igen på alla fakturor vi redan har skickat för betalning! Hur gör jag detta?

Detta verka vara ännu en sak som blivit till det sämre efter uppdateringen i december.

 

Är det fler än jag som inte alltid får fakturorna återrapporterade( avbockade) i systemet fast att de är betalad och allt är i sin ordning med bg filen? Har hänt mig två gånger!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här