Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Periodiseringsöversikt

av Anonymous

Hej!
Är ny i programmet. Vill stämma av 1790 men hittar inte att man kan få en översikt på aktiva periodiseringar. Vart finns detta? Eller hur stämmer ni andra av? 

3 SVAR 3

av Monika Andersson (Uppdaterad ‎16-10-2020 09:22 av Monika Andersson PARTNER )

Hej,

Jag föreslår att ta fram rapporten Översikt scheman i arbetsyta Periodisering. Du ser här alla periodiseringar som du lagt upp via kund/lev. (Eventuella manuella bokningar på ett 17XX-konto syns inte).

Du kan filtrera rapporten så du får ut en rapport per konto (om du använt olika konton för olika interimer).

Lycka till!

mvh,

Monika

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Tack! Har sett denna. Hade velat att det var tydligare vad posterna avsåg för att exempelvis göra en spec vid revision. Nu har jag 9 sidor av poster som jag manuellt måste gå in och titta på varje faktura för att se vad respektive post avser. Tankar på det..?

av Monika Andersson

Jag tolkar att du även önskar att tex valt kostnadskonto visas på rapporten, för att enklare härleda varje periodisering. För att få ut ett underlag som uppfyller detta, kan man bygga en förfrågan som plockar fram även denna information. Jag föreslår att du kontaktar din partner för diskussion om dina önskemål.

 

Lycka till!

Mvh,

Monika

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här