Mina produkter
Hjälp

Prestandaproblem i Visma.net

av Joakim Arvidsson

Hej!

 

Tidigare idag har det varit ett systemavbrott i Visma.net ERP. Detta problemet ska nu vara löst för alla kunder.

Du hittar mer info kring detta här: status.visma.com

 

Efter detta har vi fått feedback från ett flertal partners att där är kunder som upplever tröghet i systemet.

 

Vi följer upp kring detta och har stort fokus på detta.

 

Vi håller er uppdaterade kring detta.

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Det är mycket ostabilt. Inatt så slutade Visma .Net svara efter att jag kört i någon halvimma (Opera som browser). Bytte browser (Chrome) och då fungerade det. I morse så kunde jag köra med samma browser (Chrome)  i en kvart sen slutade det svara. Byter till Internet Explorer så fungerar det.

 

När jag skriver att det inte fungerar så innebär det att det inte händer något när man klickas på Financials, alltså ingenting, den blir blå när man klickar men adressraden förändras inte något. Jag kan klicka på t.ex. AutoPay och komma dit utan problem.

 

Varken Opera eller Chrome fungerar just nu.

av Joakim Arvidsson

Hej!

 

Att knappar slutar att fungera brukar indikera på andra problem än prestandaproblem från vår sida.

 

Det första man bör göra när liknande problem uppstår är att tömma cache i den webbläsare man använder.

Jag skickar med instruktioner för detta nedan:

Chrome

Opera

 

Ge mig gärna besked ifall Visma.net ej fungerar efter detta så undersöker jag närmare.

 

MVH

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hur ofta skall man göra detta?? Det var inget problem innan den stora uppdateringen för några veckor sen. Nu händer det nästan varje dag och det sker mitt i när man jobbar....

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här