Mina produkter
Hjälp
Helena Liljebrunn 66
CONTRIBUTOR **

Rapportår 2024 saknas

av Helena Liljebrunn 66

Hej!

Jag kan inte hitta hur man får tag på rapportår 2024 då detta år inte är valbart när jag skall göra en periodisk sammanställning för 2024. När jag går till arbetsyta Skattehantering och väljer "Skatteperioder" finns inte 2024 där heller. Vad är felet?

Mvh Helena

3 SVAR 3
Godkänd lösning
Isac Falkenberg
PARTNER

av Isac Falkenberg

Hej på er, 

Periodisk sammanställning är knutet till skatteperioderna och inte räkenskapsperioder. Det är därför ni ofta inte kan generera en Periodisk sammanställning förens ni har skapat er momsrapport. Det ni kan göra dock är att gå till skatteperioder och generera ny period för det året. Då kommer ni kunna skapa en periodisk samanställning utan att ha skapat er momsrapport. 

_______________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
Teamleader
Traventus AB
Therese Schiller
CONTRIBUTOR ***

av Therese Schiller

Hej, 

Jag hade samma problem igår. Jag hoppade lite fram och tillbaka och slut dök det upp när jag skulle göra momsen. Efter jag gjort momsen dök rätt år upp i den periodiska sammanställningen också. Kändes lite buggit. 

Helena Liljebrunn 66
CONTRIBUTOR **

Hej! 1000- tack, då är det inte jag som gör något fel. Jag håller med om att det är "buggigt". Vill alltid kontrollera periodiska sammanställningen INNAN momsrapport.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här