Mina produkter
Hjälp
Niklas Svensson
CHAMPION *

Skicka inköpsordrar med schemaläggning

av Niklas Svensson

Hej,

 

Vi vill schemalägga så Visma e-postar våra inköpsordrar automatiskt. Har skapat en schemaläggning som skapar inköpsorder men på grund av att inköpsordrarna får status Parkerad kan jag inte skapa schemaläggning som e-postar inköpsordrarna. Jag behöver alltså manuellt avparkera inköpsordrarna för att systemet ska kunna e-posta dem.  Hittar ingen rutin (som jag kan schemalägga) för att avparkera inköpsordrarna. Är det någon annan som har en lösning på det? Antingen så att inköpsorder inte får status Parkerad eller rutin som avparkerar alla inköpsordrar.

 

Mvh,

Niklas

 

 

2 SVAR 2
Godkänd lösning
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Känns inte helt genomtänkt hur detta fungerar i systemet. Vi fick bygga en egen function som går in och avparkerar inköpsordrarna med API... 

Niklas Svensson
CHAMPION *

av Niklas Svensson

Hej,

 

Nej det är väldigt olyckligt att man inte kan välja om inköpsordarna ska lägga sig med status öppen efter man skapat dem. Vi hade ju kunnat ha helt automatiserat flöde från skapande av SO till leverans av varorna till kunden (direktleverans från leverantör) om bara inköpsordrarna hade status öppen. Det är ju en lösning så som ni gjort via API:et men tråkigt att lägga pengar på det när "problemet" är så litet.

 

Mvh Niklas

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här