Mina produkter
Hjälp
SvP
CONTRIBUTOR ***

Skickar betalningar i Leverantörsbetalningar som sen inte dyker upp i Autopay

av SvP

Hej, 

 

Jag skickade ett antal leverantörsfakturor för betalning i meny Betalningsförslag. Jag fick dock aldrig upp alternativet "Godkänn i Autopay" som man brukar få. Jag har sedan försökt att skicka betalningarna till Autopay i meny Sänd betalfil, men där händer ingenting heller när jag försöker klicka på Godkänn i Autopay. 

 

Har ni driftstörningar som pågår just nu, eller beror detta på något internt hos just vårt företag? Läget är kritiskt då vissa av betalningarna har förfallit, så vi behöver verkligen säkerställa att betalningen inte har makulerats eller liknande. 

4 SVAR 4
SvP
CONTRIBUTOR ***

av SvP

Hej Monika! 

 

Jag prövade att göra enligt sistnämnda förslag men fick då felmeddelande "Visma banking web service är otillgängligt" enligt utdraget nedan. Och ja, det blev gult utropstecken när jag försökte skicka betalningarna enligt sedvanliga rutinen. 

 

SvP_0-1655120477388.png

 

/Simon 

av Monika Andersson

Vad står det vid det gula utropstecknet?

 

SvP
CONTRIBUTOR ***

av SvP

Hej Monika,

 

Nu fungerar allt igen! Men som svar på frågan så har jag för mig att det stod samma sak vid de gula utropstecknen.

 

Tack för hjälpen!

av Monika Andersson (Uppdaterad ‎13-06-2022 12:17 av Monika Andersson PARTNER )

Hej,

Är fakturorna som finns i sänd betalfil exporterade eller är status ej exporterade?

Om det senare gäller, finns det något gult utropstecken som indikerar att det är "fel" på någon betalning? Har du i sänd betalfil först klickat på 

skicka betalningar (för att få status exporterade) och sedan klickat på godkänn i autopay?

/Monika

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här