Mina produkter
Hjälp
ThereseJuthberg
CONTRIBUTOR *

Varför följer inte kontonamn med till excelrapport?

av ThereseJuthberg

När man tar ut en kontospecifikation från Redovisning och sedan väljer att exportera den till excel så följer inte kontonamnet med? Hur kommer det sig och finns det planer på att åtgärda det? 

 

6 SVAR 6
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Therese,

 

Jag får samma fel, som ju ser ut att vara en liten bug. Data överlappar varandra på rapportraden.

 

I väntan på lösning är det möjligt att din partner mycket snabbt och enkelt kan redigera rapporten och bara flytta upp två fält enligt bifogad bild. Då fungerar det.

 

Allt gott!

 

Kontobeskrivning.png

 

ThereseJuthberg
CONTRIBUTOR *

av ThereseJuthberg

Hej Johan!

 

Ok, då har jag tittat på rapporten men det ser ut att vara i sin ordning där. Vänligen se bifogade skärmklipp.

 

Mvh Therese Juthberg

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

De två fälten/boxarna [Account.Type] och $BegBalance måste bara dras upp ett litet snäpp i rapporten så de hamnar på egen rad.

 

Som standard och i din bild ser de ut att ligga på samma rad som [Account.AccountCD] och [Account.Description]. Hoppas det löser sig!

ThereseJuthberg
CONTRIBUTOR *

av ThereseJuthberg

Har nu prövat att flytta de båda boxarna, det enda som händer är att kontonamnet följer med till excel för första kontot, men inte för resten. Vänligen se bifogade filer.

 

Så det är ett tips på utvecklingspotential från mig till Visma.

Hej!

Självklart skall vi ser över varför dessa fält ej visas korrekt i standardrapporten. Till dess att det är åtgärdat instämmer jag med tidigare förslag för att åtgärda i befintlig rapport.
Se gärna bifogad fil.

Ha en fin dag!

/Jonas

 
 

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Efter ändringen i rapport-redigeringen är det lätt hänt att missa att förhandsgranska och publicera rapporten. När detta görs så slår ändringen igenom.

 

Sedan kan man alltid gå tillbaks till andra äldre rapportversioner om man vill under fliken Rapportversioner.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här