Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Arbetstyper matchas mot tidkod i visma lön, normal arbetstid

av Anonymous (Uppdaterad ‎18-02-2019 14:39 ( )

I Severa behöver alla arbetstyper ha en egen kod som blir samma tidkod i visma lön. Visma lön vill dock att alla tidkoder ska vara kopplad till en löneart.

 

Alla arbetstyper avser normal arbetstid som är aktiviteter som konsulten lägger tid på och ska ingå i månadslönen, alltså inte synas specifikt på löenbeskedet annat än som månadslön.

 

Om jag väljer månadslön som löneart till de olika koderna skapas dock oändligt antal rader med månadslön.

 

Hur ska jag ställa in arbetstyperna så att de antlingen bara blir normal arbetstid och kan ha samma kod eller finns annan lösning?

 

Det verkar konstigt att ingen på Visma är bekant med problemet sedan tidigare när jag kontaktar support både för visma lön och severa.

1 SVAR 1
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Det finns två sätt att hantera detta i importinställningarna i Visma Lön: 

  • Antingen mappar man tidkoderna från Visma.net Project Management (Visma Severa) till lönearten Timlön i Visma Lön. Då visas alla poster på lönespecen för administratören, men kan döljas för den anställde. 
  • Eller så mappar an tidkoderna från Visma.net Project Management (Visma Severa) till lönearten <Tidkod används ej>, då importeras inte timmarna till lönespecen. 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här