Mina produkter
Hjälp
Christian Ulman
CONTRIBUTOR **

Baseline och export av projektplan

av Christian Ulman

Hej,

Jag skulle vilja ha möjlighet att spara en baseline för ett projekt för att ha spårbarhet i vad det var som bestämdes från allra första början i projektet. Skulle ju enkelt kunna göras om det fanns exportmöjlighet av projektplanen.

Spårbarheten är en viktig del i ISO och exporten saknas för kundkommunikationen. En exportmöjlighet skulle lösa båda problemen

Några tips om hur man kan lösa det? (skärmdump fungerar bara på små projekt och inte speciellt 2020)

/Christian

Med vänliga hälsningar
Christian Ulman
Operation Manager
Mabema AB
Teknikringen 4c
583 30 Linköping
Direkt/mob. +46 735 15 37 65
christian@mabema.se
www.mabema.se
4 SVAR 4
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej Christian. Är det något värde i projektet du vill ska vara "historisk", du kan skapa egna fält. Eller är det någon text som du vill inte ska gå att skriva över.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Christian Ulman
CONTRIBUTOR **

Hej,

Det är själva tidplanen som jag vill ha en baseline på, samt kunna exportera för att skicka/kommunicera den med kund.

 

Mvh

Christian Ulman

Med vänliga hälsningar
Christian Ulman
Operation Manager
Mabema AB
Teknikringen 4c
583 30 Linköping
Direkt/mob. +46 735 15 37 65
christian@mabema.se
www.mabema.se
Godkänd lösning
Mikael Björk
PARTNER

Jag hade nog utgått från denna rapport och byggt den som du vill ha den. Där kommer vara alla faser i projektet. Den kan du inför start översända till kunden via Excel-format. Lägg den sedan under filer i projektet och döp den till "Initial projektplan. 

 

Alternativt så tar du fram "Ursprunglig arbetstimsuppskattning" då den visar vad som var initialt i tidsuppskattning och finns alltid på fasen. Men problemet är om du uppför den från en offert och offerten har 0 på sig och du sedan ändrar den så kommer det stå 0.

 

2020-11-30_12-12-38.png

 


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Christian Ulman
CONTRIBUTOR **

Tack Mikael,

Just den rapporten finns inte hos mig. Förmodligen har ni utgått från en annan rapport och skapat denna. Det gav mig dock tillräckligt med input för att skapa en egen rapport med den information som jag behöver så nu är det fixat.

Tackar och bockar.

Mvh

Christian Ulman

Operation Manager

Mabema AB

Med vänliga hälsningar
Christian Ulman
Operation Manager
Mabema AB
Teknikringen 4c
583 30 Linköping
Direkt/mob. +46 735 15 37 65
christian@mabema.se
www.mabema.se

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här