Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Filtrering av projekt

av Anonymous

Hej,

Vi har olika behörighetsprofiler varav en är Projektledare. På deras Projekt behörighet har de Alla. De ser då alla projekt vilket är bra men de kan inte filtrera på dem vilket inte är så bra då de vill kunna filtrera fram enbart deras egna. Och ibland vill de söka ett enskilt projekt för att jämföra upplägg/utfall etc. Nu har de en lång lista med allas projekt hela tiden.

Ska det vara så här eller är det en bugg?

 

Mvh

Karin

3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

I nya Severa finns det flera sätt att filtrera listan med projekt. 

I projektöversikten finns det olika filter högst uppe i högra hörnet. Här kan de t.ex. välja att bara filtrera de projekt de själva är projektägare för eller för en viss avdelning. 

Det går även att söka på fritext i sökfältet ovanför listvyn. Då söker man efter matchning i alla kolumnerna i projektlistan. 

 

Vänliga hälsningar, 
Susanne

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Problemet är att projektledarena har inte filtreringsknapparna. Jag som administratör ser dem i högra hörnet men projektledarna kan inte se dem. Känns som att det inte stämmer, eller?

 

Mvh

Karin

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Det finns två vyer för projekt; en listvy och en gantt-vy. I listvyn finns filtrerningsmöjligheten, men i gantt-vyn kommer den snart. 

Om era projektledare inte kommer åt filtren i listvyn vill jag be dig logga ett felärende till vår support, severa.support@visma.com

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här