Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

KPI Sälj

av Anonymous

Kan man få fram statistik över förflyttningar mellan försäljningsprocessernas olika status, dvs på vem som flyttat sina försäljningsprojekt i säljtratten? Affärsöversikten ger en bild över var projekten är, men inte hur de rör sig.

3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

 

Detta är möjligt om du har den utökade tjänsten Ändringshistorik (version Enterprise). 

Som standard i licenspaketen Basic och Premium ingår ändringshistorik på användare, kontakter och frånvaro. I licenspaketet Enterprise ingår även loggning av ändringar i projekt, försäljningsprojekt och fakturor. 

Då kan en ändringslogg avseende projektstatus se ut så här:

Ändringshistorik säljcase.JPG

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

mattias
CONTRIBUTOR **

av mattias

All data gällande ändringshistorik är ej möjlig att dela. Det går inte heller att göra SOAP API anrop. 

Ärendelogg som du exemplifierar med skulle vara en trevlig rapport att kunna använda på startsidor om datan var delbar med andra. 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

En variant på rapport är att ta ut en rapport per försäljningsstatus. I mitt exempel nedan har jag skapat en projektrapport och valt att lägga till värden för Säljstatus, Senast uppdaterad, Uppdaterad av, m.m.

 

Offert rapport följa utveckling.JPG

I filtren har jag valt att bara visa säljcase som är uppdaterade de senaste 7 dagarna och som har säljstatus "Offert". Rapporten visar då alla säljcase som blivit uppdaterade den senaste veckan och vilken status de har nu.

Offert filter projektrapport.JPG

Man kan sedan antingen skapa en rapport per säljstatusar eller ändra säljstatusfiltret i rapporten.

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här