Mina produkter
Hjälp
PiaM
CONTRIBUTOR **

Ladda ner rapporter som pdf

av PiaM

Rapporterna i Visma PM är kanonbra och fina, men när man tar ner dem som excelfiler blir de röriga och svårlästa. En funktion att kunna få ner rapporterna som pdf filer hade varit kanon! 

5 SVAR 5
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Tack för förtydligandet, då är jag med. 

Vi sparar detta som ett förbättringsönskemål. 

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Tack för feedback. 

 

Är syftet att sedan skicka dessa rapporter vidare till andra som inte har inloggning i PM?

Om mottagarna har egen inloggning i PM är det annars bättre att skapa startsidor och dela rapporter med dem som har en viss behörighet inne i PM. Då slipper man det manuella steget att skicka rapporterna vidare. 

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

 

PiaM
CONTRIBUTOR **

av PiaM

Hej,

 

Vi gör uppföljningar på de timmar vi fakturerar och skickar till kunderna, nu får vi göra detta manuellt. Tar vi ut en excel variant av rapporterna så blir det väldigt rörigt för kunderna, hade man dock kunnat fått det i pdf format hade man kunnat spara massor av tid. 

 

Mvh

Pia

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Håller fullkomligt med, skulle vara mycket bra. 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

För min del vil jag kunna skapa underlag för att vidarebefordra som underlag till tex fakturor, tex dagböcker. Nu behöver jag skapa rapport, ledda ner som Excel och sedan spara den som PDF. Känns som ett onödigt steg som borde kunna tas bort. Behöver också underlag för redovisning som inte ska kunna ändras. Har även Visma eEkonomi och där kan jag få alla rapporter som antingen Excel eller PDf vilket är mycket tidsbesparande

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här