Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Rapport pågående projekt, får inget värde i återstående fakturering

av Anonymous

Har problem med att jag inte får till att återstående fakturering visas i tex rapporten "Pågående projekt". Jag har följt de instruktioner som finns med att projektet måst ha status Vunnet och att ett förväntat värde är inlagt. Faktureringen överskrider inte det förväntade värdet men kolumnen för återstående fakturering gapar tom. Har provat allt jag kommer på men får inte till det. Någon som har en lösning på detta eller känner igen problemet. Måste ju vara något jag missat någonstans.

1 SVAR 1

av Emma Wesslén

Hej Sermarja,

 

Det finns 2 olika värden som heter Återstående fakturering i programmet.

Ena värdet finns som KPI i Projektöversikten som du ser när du klickat på menyvalet Projekt till vänster. I raden ovanför projektlistan/kanban visas olika Projekt-KPI:er, däribland detta värde (om man inte valt bort det KPI:et i systeminställningarna).

Det värdet baseras på Försäljningsvärde minus Hittills fakturerat för öppna projekt. 

 

Andra värdet finns att välja i projektrapporten men detta värde baseras på Faktureringsprognos minus Hittills fakturerat och är inte kopplat mot försäljningsvärdet för respektive projekt.

Prognosen fylls i manuellt via Projekt - Välj projekt - välj fliken Finanser - Längst ner på sidan hittar du prognos. Det värdet som du fyller i här i månadskolumnerna kommer beräknas i värdet Återstående fakturering i projektrapporten.  

 

Jag beklagar om det är otydligt de instruktionerna som du läst men hoppas du fått klarhet i det nu! Trevlig Fredag 🙂

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här