Mina produkter
Hjälp
RobinFritzson
CONTRIBUTOR *

Tidplan för byggprojekt

av RobinFritzson

Vi tycker ju att tidplanen för projekt fungerar fantastiskt bra. Det är kanon att kunna ta tag i staplarna och justera.

 

Vi ser att vi skulle kunna använda verktyget även för att göra tidplaner för de byggprojekt vi är inblandade i, men begränsningen ligger i att det inte finns något bra sätt - så vitt jag kan se - att dela med sig av tidplanen till andra.

 

Finns det något sätt att spara faserna i ett projekt till en snygg utskrift eller till Excel?  Ett skärmklipp funkar inte så bra om det blir många faser.

2 SVAR 2
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej.

 

När jag stöter på denna typ av fråga så landar det oftast i att man gör denna typ av rapport i Onestop Reporting i stället (https://www.visma.se/affarssystem/beslutsstod/). Där kan du även schemalägga utskick av rapporter till valfria mottagare. 

Onestop är ett tillägg med hög ROI.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year

av Jonas Svensson OnCloud

Hallå Robin, 

 

Tyvärr finns det bara möjlighet att skriva ut listvyer till excel, du skulle kunna skapa en rapport som visar uppskattad tid, upparbetad tid, fakturerad tid / projekt och exportera till excel. Men tyvärr blir det inte grafiskt lika snyggt. 

 

Kontakta din partner och be dem lägga ett förbättringsförslag om att kunna skapa PDF av Projektlistan. Jag tror många skulle dra nytta av detta! 

 

MVH,

Jonas Svensson  

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här