Mine produkter
Hjælp
Kongstad1
CONTRIBUTOR **

Aftale om ferieoverførsel

af Kongstad1

Hej

 

Når der er indgået "Aftale om ferieoverførsel" - er det så muligt at registrere at overførte feriedage bliver opskrevet "Indv ferieår DG" og nedskrevet på "Tidl ferieår DG"?

 

Med venlig hilsen

Majbritt Møllebjerg

5SVAR5

af Anja Bogaerdt

Hej Majbritt

Du må ikke flytte de overførte feriedagene fra sidste år til indværende ferieår, så vil feriedage og feriepenge ikke blive afregnet og indberettet korrekt til eIndkomst og Feriekonto/Feriepengeinfo, hvis medarbejderen fratræder.

Når medarbejderen afholder ferie vil systemet altid bruge den overførte ferie (ældste) først jf. ferieloven.

 

Mvh. Anja

Brix
CHAMPION **

af Brix

Det vil være så rart - og så skulle systemet "pille fingrene" fra gammel ferie der afholdes efter 1/1. Har man glemt at taste ferie i fx december, skal det stadig kunne trækkes på gammel ferie. 

Et andet plus ville være, at det stemte med listerne fra Feriepengeinfo.

af Anja Bogaerdt

Hej Brix 🙂

Ferie fra tidligere ferieår bliver automatisk overført og vil blive brugt som det første, hvis der registreres ferie i december, som først lønbehandles i januar.

Registrerer du ferie i januar vil det også være den overførte ferie der først bruges af, og jeg vil tro at det er her du har et issue, hvis du gerne vil udbetale ferien på et senere tidspunkt.

 

Vi anbefaler at udbetaling af restferie sker i januar lønkørsel, netop for at at  undgå at ferien bliver afholdt inden den kommer til udbetaling, men vi er opmærksomme på at den proces kan give udfordringer i nogle virksomheder.

 

Mvh. Anja

 

Brix
CHAMPION **

af Brix

Hej Anja. Hvad så med dem, der har fx 6 dage tilbage. Den ene dag skal jo overføres til feriefonden til november. Det er jo ikke smart, at den er overført til nyt ferieår?

af Anja Bogaerdt

Hej Brix

Det har du helt ret i, hvis der er flere dage tilbage end medarbejderen har lov til at overføre, så skal de nulstilles her i januar med lønart 40115 (feriedage og feriepenge) eller lønart 40118 (ferietimer og feriepenge) da de ellers automatisk vil blive brugt, når medarbejderen holder ferie næste gang.

 

Mvh. Anja

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.