Mine produkter
Hjælp
Anonymous
Ikke relevant

E-mail opsætning

af Anonymous

Jeg arbejder ikke med Mamut til dagligt, men har lige udskiftet vores gamle SBS server, og nu siger brugererne at de ikke længere modtager mails. De har samme adresser, men exchange serveren er blevet en ny.

Jeg føler jeg har været hele vejen rundt i indstillingerne, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor man definere hvordan mamut sender mails. Sender den via internettet (Mamut online) eller via en lokal server?

Nogen der kan give et bud?

4SVAR4
Godkendt løsning
Henrik Schytz
VISMA

af Henrik Schytz

Hej Michael,

Nej, jeg tror ikke, at Mamut kommer i en 64bit version, og har heller ikke hørt om, at der skulle være planer om det.

 

Med venlig hilsen
Henrik Schytz 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

fantastisk information, jeg havde slet ikke tænkt over at office pakken skal være 32 bit.

er der mon planer om at Mamut kommer i 64 bit?

Godkendt løsning
Henrik Schytz
VISMA

af Henrik Schytz

Hej Michael,

Mamut sender mails via en MAPI-kompatibel klient, såsom Outlook/Windows Live/Thunderbird etc., altså et mailprogram.

Hvis man benytter Outlook og officepakken, så skal man være opmærksom på, at det skal en 32bit version og ikke 64bit.

Så hvis du har installeret en 64bit version af Officepakken, så skal den af-installeres og en 32bit version skal installeres istedet for.

Hvis du har en 32bit version installeret, så kan du prøve følgende:

1. Gå til Vis - Indstillinger - Andre indstillinger - Andre programmer og her trykke på forstørrelsesglasset. Herfter gen-startes Mamut.

2. Hvis det ikke virker, så skal Mamut af-installeres og du skal sørge for, at mappen C:\Programmer (x86)\Mamut er væk, og hvis ikke, så skal den slettes. Så gen-startes PC'eren og du installere Mamut igen på PC'eren.

Ovennævnte vil ikke virke, såfremt du kører det hele fra en Terminal Server (men det skriver du ikke noget om), andet end, at Officepakken skal være i 32bit version.

Skulle du stadig have problemer, så vil jeg stærkt anbefale, at du tager fat i supporten på telefon 7027 7178 eller på support-software@visma.com

Med venlig hilsen
Henrik Schytz

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Har nu fundet frem til at den sender via outlook, så er det næste problem bare at Mamut ikke kan finde outlook 😞

Nogen der ved hvordan man får Mamut til at finde outlook?