Mine produkter
Hjælp
Lars Ole Ottesen
CONTRIBUTOR *

Mamut NemHandel Service til erstatning for den offentlige NemHandel portal

af Lars Ole Ottesen

Jeg har en kunde, som gerne vil modtage fakturaer i OIOUBL format. De vil gerne have dem via den offentlige NemHandel portal. Kan jeg i stedet bruge Mamut NemHandel Service? Skal kunden gøre noget anderledes hvis jeg vælger at sende via Mamut NemHandel?

4SVAR4
Lars Ole Ottesen
CONTRIBUTOR *

af Lars Ole Ottesen

Tak for svaret, det er lige hvad jeg har brug for.

Godkendt løsning
Dennis Patriek Leuring
VISMA

af Dennis Patriek Leuring

Hej Lars,

Modtageren kan ikke se forskel på om en OIOUBL fil er sendt gennem Mamut Nemhandel eller anden sendeservice program. Nemhandel sender enten gemmen det gamle netværk VANS (OIOXML) eller det nye Nemhandel (OIOXML/OIOUBL).

Hvilket program modtagerne benytter, er forskelligt men ikke noget du som afsender skal bekymre dig om. Modtageren skal være tilmeldt Nemhandel registret (EAN/GLN nummer) for at vi kan afsende og de kan modtage.

Indholdet af OIOUBL filen kan variere fra ERP system til ERP system. Der er dog nogen minimumskrav til hvad en OIOUBL fil skal indeholde for at filen kan bliver verificeret.

Lars Ole Ottesen
CONTRIBUTOR *

af Lars Ole Ottesen

Hej Dennis

Jeg fik vist formuleret mig forkert. Jeg er opmærksom på at Mamut ikke kan modtage OIOUBL, men sagen er også at kunden vil afsende OIOUBL fakturaer fra Mamut. Min spørgsmål går på om fakturamodtageren kan se/mærke forskel på om fakturaen sendes via jeres Mamut NemHandel eller den offentlige portal?

Modtageren af fakturaen har oplyst, at de kan modtage via den offentlige service, men vil de så også kunne modtage med Mamut udgaven?  

Godkendt løsning
Dennis Patriek Leuring
VISMA

af Dennis Patriek Leuring

Hej Lars,

Der er ikke understøttelse for modtagelse af OIOXML/OIOUBL filer i Mamut Business Software endnu, kun afsendelse. I programmerne Summasummarum, Winkompas og Stellar er det muligt at modtage elektroniske faktura direkte fra dine grossister i Mamut Nemhandel.