om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Hallo, ik heb een invoerlijst geïmporteerd van RGS-codes. Maar bij nader inzien kunnen daar de helft van verwijderd worden.
Ik wil dit niet één voor één zitten doen.
Is er een makkelijke manier om een invoerlijst van pakweg 2.000 regels te vervangen voor een kleinere invoerlijst?
Hi Sanne,
Shift inderdaad inplaats van Tab, excuus. Fijn dat je die in ieder geval gevonden hebt. Lijkt er verder inderdaad ook op dat het RGS scherm zich niet verhoudt tot de gebruikersinstellingen. De enige manier om meer data op je scherm te krijgen in deze, lijkt het uitzoomen van het scherm te zijn. Dat is wat onhandig.
De importoptie werkt wel. Heb ik even getest. Die zou op onderstaande manier opgebouwd moeten worden om het hele scherm leeg te maken! Ik wilde het importje wel delen, maar zag niet de optie om deze hier aan toe te voegen, dus maar even een schermprintje.
Optie 1: handmatig doen met meerdere regels tegelijk selecteren.
Ah, prachtig. Je selecteert een regel door op de eerste kolom, die leeg is en waar het knopje [Kolomkiezer] boven staat, te klikken. En dan SHIFT ingedrukt houden voor de volgende regel inclusief tussenregels. Of CTRL voor een selectie van niet-aaneengesloten regels.
Geselecteerde regels zijn donkergrijs bij mij.
Ik heb nu 20 regels op een scherm, geen 200. Hoe krijg ik meer regels zichtbaar op dat scherm?
Optie 2: Via import
Regels verwijderen in het RGS-codes-scherm gaat dus niet via die import-knop, begrijp ik. Daarvoor zou ik naar een 'importmodule' moeten gaan? Of kan het gewoon helemaal niet als het om invoerlijsten gaat?
Hi Sanne,
Ik denk dat er twee opties zijn. Als je 2000 regels wilt verwijderen, valt het opzich mee om dit handmatig te doen. Stel dat je 200 regels per pagina hebt, dan zou je 10 pagina's moeten verwijderen. Dat kan opzich redelijk snel als je de bovenste regel selecteert, tab inhoudt en de onderste regel selecteert. Dan worden alle tussenliggende regels ook geselecteerd en kun je die er in één keer uit gooien.
Het alternatief is even afhankelijk van hoe handig je bent met imports bouwen. Binnen de importmodule is het ook mogelijk om regels te verwijderen in plaats van toe te voegen. (Dat is dan voor de duidelijkheid niet de import op het scherm RGS-codes).
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.