Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Idee voor de voorraad module

door Anonymous (Bijgewerkt ‎08-03-2022 17:37 ( )

Beste allemaal,

 

Voor de voorraadbeheer lijkt ons de volgende functie een toegevoegde waarde. Graag verneem ik of dit idee door meerdere gebruikers gewenst is, zodat Visma kan kijken of ze dit kunnen implementeren.

 

Wij, een bierbrouwerij, hebben van een product 'Bier A' een voorraad van 200 dozen. Deze dozen verkopen wij aan groothandels en aan horeca. Voor groothandels is de prijs van Bier A €50 en voor horeca €60. Wij verkopen 150stuks aan de groothandels en 50 stuks aan de horeca. 

Nu zou het voor ons wenselijk zijn dat we een 'moederporduct' maken Bier A, met daar onder dochter producten 'Bier A Groothandel' en 'Bier A Horeca'. De verkochte voorraad van de dochterproducten wordt afgeschreven van het moederproduct.

 

Wij weten natuurlijk niet vooraf wat we aan de groothandel of horeca verkopen. Als Bier A op raakt dan maken we weer nieuwe dozen. Dan komen er weer 200ds bij en in dit geval voegen we het dan toe aan het moederproduct.

Zo hebben wij in ons assortiment Bier A, Bier B, Bier C. Als wij dan naar het verloop van de voorraad en de marges willen kijken dan raadplegen we de moederproducten.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en ik verneem graag of er meer intersse is in deze functionaliteit. Maak het kenbaar mel een like/kudo of denk vooral mee in de comments.

 

Vriendelijke groet,

Big Belly Brewing

0 ANTWOORDEN 0