Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Inkomend automatisch incasso verwerken

door Anonymous

Goedemiddag,

Beginnende Visma en "boekhouder" hier, dus excuses als ik niet de juiste terminologie gebruik.

 

Ik krijg van mijn zakelijke verzekering alleen de eerste nota waarna de polis automatisch wordt geincasseerd zonder af te stemmen facturen te ontvangen. Ik heb de crediteur gemarkeerd met 'automatisch incasso' maar bij de tweede en opvolgende incasso's weet ik niet hoe ik dit verwerken/afstemmen. Moet ik een fictieve inkoopfactuur aanmaken, ofzo?

 

Alvast hartelijk dank!

Groet,
Iris

 

 

2 ANTWOORDEN 2
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Dag Kenneth,

 

Hartstikke bedankt. Helaas is de factuur niet voor het hele jaar maar echt voor een maand. Ik neem aan dat de enige optie dus is die eerste factuur x 12 te doen en dat bedrag dan te verdelen?

 

Hartelijke groet,

Iris

door Visma eAccounting

Beste Iris,

 

Wanneer er een inkoopfactuur voor bijvoorbeeld een jaar wordt ingeboekt, kunt u eventueel een kostenverdeling maken over deze periode. 

 

Bijgaand het artikel met de instructie. https://helpcentre.visma.net/?integrationId=2bf2d3d1-62d7-40a4-ac80-612f4f2501d4&pageroute=/document...

 

Wanneer er dan maandelijks wordt betaald, kunt u de betaling afstemmen zonder factuur en rechtstreeks op de kostenrekening waar u ook de inkoopfactuur heeft verwerkt. Kies hiervoor bij het afstemmen voor betaling hoort bij : overige afschrijvingen. Hierna Kies kostensoort : handmatig boeken waarna de tegenrekening geselecteerd kan worden. 

 

KennethM_1-1637761828115.png