Mijn Communities
Help
SFransen
CONTRIBUTOR **

Time-out melding bij importeren bankbestand

door SFransen

Voor 2 rekeningen heb ik tot op heden altijd een bankbestand kunnen importeren met MT940 format. Nu krijg ik - na lang laden - een time-out melding en wordt het importeren gestaakt. De bestanden betreffen slechts ca. 20 tot 25 regels, dus dat kan niet het probleem zijn. Bij één BV heb ik nu een csv file kunnen importeren als workaround, maar bij een andere BV moet ik de kolommen kiezen waar de informatie betrekking op heeft, maar ik heb geen mogelijkheid om een kolomhoofd te kiezen in de dropdown lijst. Wie heeft er tips voor het 1ste en/of het 2de probleem. 🙂

Dank!

 

ps: ik heb ook met 2 lossen bestanden gewerkt: 1 voor het restant van 2022 en 1 voor 2023, maar daar lag het probleem ook niet.

13 ANTWOORDEN 13
SFransen
CONTRIBUTOR **

door SFransen

Beste Ronald,
De status pagina geeft aan dat alles operationeel is, maar ik heb het probleem nog steeds.
Kan jij een nieuw ticket aanmaken dat het probleem nog niet opgelost is? Alvast dank!

 

SFransen
CONTRIBUTOR **

door SFransen

Update: Inmiddels lukt het importeren.

Grieta Spannenburg
CONTRIBUTOR *

door Grieta Spannenburg

Ook bij mij het probleem van het importeren van het bankbestand. Via ASN gisteren en vandaag geprobeerd, maar niet gelukt. Ik hoop dat het binnenkort wel weer kan. 🙂

Jan Veldhuizen
CONTRIBUTOR ***

door Jan Veldhuizen

Helaas sinds afgelopen donderdag geen bankkoppeling meer tussen ING en eAccounting. Beide partijen gebeld en alles staat goed maar er komt niks binnen. Wat nu te doen? 

Rondek
CONTRIBUTOR **

door Rondek

Het probleem is nog er vandaag ook nog. Bankkoppeling maken lukt ook niet. 

Enig zicht op tijdstip oplossing?

 

door Ronald Harmsen

Beste,

 

Er is momenteel een storing in de diensten m.b.t. de bank. Dit is in behandeling en wordt zo spoedig mogelijk opgelost.

U kunt de status volgen via https://status.visma.com/ of zoals hier in de Community.

 

Onze excuses voor het ongemak.

Rondek
CONTRIBUTOR **

door Rondek

Dag Ronald,

Ik zag het ook door Angelien reeds geplaatst.

Ik mis van diverse klanten mutaties vanuit de reeds bestaande bankkoppelingen.

Ik zie verwacht dat Visma dit gaat oplossen en niet mij alles gaat laten opvragen, checken en handmatig inboeken.

 

Ik hoor graag!

Goedgekeurde oplossing
Jan Veldhuizen
CONTRIBUTOR ***

door Jan Veldhuizen

Beste Ronald,

Bij ons kwamen de “verloren” af- en bijschrijvingen over de dag binnen. Dit is ook wat ik van Visma te horen kreeg. Dus even wachten met bankafschriften downloaden en inlezen anders krijg je dubbele boekingen en moet je die weer annuleren (vervuiling van je boekhouding). Ik was om 16.00 uur weer helemaal bij. 

Rondek
CONTRIBUTOR **

door Rondek

Dank, ik ben nog niet bij maar zie wel regelmatig wat binnenkomen.

Ik wacht het morgen verder af.

Angelien Leenen
CONTRIBUTOR *

Beste Ronald,

Ik begrijp dat er 20-01-2023 een storing was. Ook ik mis gegevens van 20-01-2023. Worden deze alsnog ingelezen of dien ik deze handmatig in te voeren? Alvast bedankt.

Angelien

Jerryv
CONTRIBUTOR **

door Jerryv

Beste Ronald,

Hier hetzelfde probleem, niet kunnen uploaden van een bankbestand.

Is er al enig zicht op wanneer dit opgelost gaat worden?

Alvast dank.

 

 

Jan Veldhuizen
CONTRIBUTOR ***

Beste Ronald, 

Ik begrijp dat er problemen zijn met de bankkoppeling maar dan zou het ook goed zijn als dit even gecommuniceerd wordt naar de gebruikers. Zelfs jullie helpdesk was gisteren niet op de hoogte en werd er zelfs geopperd om de bankkoppeling te verbreken en opnieuw te koppelen (wat ik NIET heb gedaan). Kun jij ook aangeven of de ontbrekende af- en bijschrijvingen met terugwerkende kracht worden geïmporteerd?

 

Alvast bedankt en ik hoop dat het snel is opgelost.

 

Maria Est
CONTRIBUTOR ***

door Maria Est

Ik heb hetzelfde probleem!!!