annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Mijn Communities

Log in of maak een account aan

om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.

mr_boekhouder
CONTRIBUTOR **

hoe boek je voorraad in mindering bij verkopen geboekt op omzet hoog?

door mr_boekhouder

Om inkopen uit het buitenland te kunnen boeken gebruik ik de post 3000 artikel groep 1.
Als vervolgens verkopen geboekt worden dan worden die via omzet hoog geboekt. Op de balans zie ik dan einde jaar dat er van de voorraad niets is afgegaan er is alleen maar er bij is gekomen. Dat klopt dus niet. Hoe kan ik bij een handmatige verkoop (met omzet hoog) ook zorgen dat de voorraad van die verkoop in mindering wordt gebracht ?

Inkoop boek ik zo:
1500 crediteuren
1651 Btw inkoop eu
3000 Voorraad artgroep 1
1652 Btw inkoop binnen eur (voorbel)

De verkoop:
1200 debiteuren
8100 Omzet hoog

Hoe kan ik dit via handmatige boekstuk voor elkaar krijgen. Heb al geprobeerd om bij de verkoop iets van voorraad te boeken maar dan kom ik niet op 0 uit.

Iemand de gouden tip 🙂 Bedankt.

2 ANTWOORDEN 2
mr_boekhouder
CONTRIBUTOR **

door mr_boekhouder

Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik moet mijn balans morgen afronden voor de belasting-aangifte. Dus er is wat dus haast bij zogezegd 🙂 Jullie input wordt erg gewaardeerd. Bedankt

mr_boekhouder
CONTRIBUTOR **

door mr_boekhouder

Best wel teleurstellend. Na contact met de Visma helpdesk blijkt deze optie helemaal niet te kunnen in Visma. Het enige advies is, u moet een Module voorraad aanschaffen (voor een behoorlijk bedrag per maand!!)! Ook kan dan niet met terugwerkende kracht het probleem worden verholpen. Echt jammer.

Vraag me toch af hoe andere gebruikers hier dan mee om gaan? Het werkt alleen als je vanaf het begin met facturen werkt en dan artikelen in je factuur op neemt. Maar met handmatig boekstukken aanmaken kan het dan weer niet? Overweeg toch eens verder te kijken of een ander programma deze flexibiliteit wel heeft. Bovendien is de ondersteuning voor niet zwaar onderlegde boekhoudkundige gebruikers zoals mijzelf wel wat mager en traag. Meestal heb je bij en vraag of probleem enige haast met een antwoord. Dat je dan als helpdesk rond 12en zegt: "we sturen het wel pas aan het eind van de middag" dat lijkt me toch wat arrogant en niet echt klantgericht. Zo hou je je gebruikers niet vast Visma!